کلوگان از امامه- زمستانی

January 1, 2021
December 2020

near Shahrak-e Dārkīā, Tehrān (Iran)

ترک فوق مربوط به مسیر زمستانی این قله میباشد. این مسیر برای کسانی که با فنون دست به سنگ و استفاده از طناب انفرادی تجربه ای ندارند، توصیه نمیشود .
برنامه در تاریخ 11 دی ماه 1399 به همراه همنوردان عزیز و همیشگی ام آقایان امیر جلالی، احسان مینایی، سیامک هاشمی و بهزاد فضلی اجرا شده است.
از طریق جاده فشم، وارد جاده فرعی روستا های امامه و راحت آباد شدیم و پس از طی 5 کیلومتر به میدان مهرچال روستای امامه رسیدیم و پس از پارک ماشین در نقطه مشخص شده در ساعت 6:43 آماده حرکت صعود شدیم . در جنب خیابان پی نسم( Pay Nosom ) وارد کوچه پربرفی شدیم و پس از ادامه دادن مسیر، برروی یال اصلی صعود قرار گرفتیم. به دلیل حجم بارش برف در روزهای گذشته، از همان ابتدا برف کوبی خوبی داشتیم و پس از ادامه دادن مسیر در نقطه مشخص شده، در ساعت 8:21 صبحانه ای میل کردیم و جانی تازه کردیم. ازنقطه 003 به بعد حجم برف بسیار زیاد بود به طوری که تا بالای زانو داخل برف بودیم و به همین دلیل حرکت به کندی صورت میگرفت. در نقات 004 و SANG VA YAKH به دلیل سنگی بودن مسیر و یخ زدگی مجبور به استفاده از یخ شکن شدیم و به کمک و حمایت آقایان جلالی و مینایی از این مسیر سخت عبور کردیم و در نقطه DAST BE SANG با احتیاط از سنگ ها پایین اماده و پس از قرار گرفتن در یال منتهی به قله، در ساعت 11:30 در هوایی بی نظیر و بدون وزش باد بر فزار چکاد زیبای کلوگان با بلندای 2950 متر از سطح دریای آزاد قرار گرفتیم.
در شمال قله کلوگان قلل مهرچال و پیرزن کلوم قرار دارند. در غرب، قله ورجین، در جنوب روستای کلوگان، در شمال شرقی، قلل آبک، روته، سرکچال ها و کلوم بستک مشخص هستند. در غرب قلل الله بند،استرچال، آهنگرک و قلعه دختر رخ نمایی میکندد و در جنوب غربی این قله، دامنه های شمالی خط الراس توچال زیبایی خاصی به این منطقه داده اند.
پس از صرف نسکافه و میوه، عکس یادگاری گرفتیم و از همان مسیر، قصد فرود کردیم. در نقطه 005 مسیر برگشت را تغییر دادیم و در نهایت در ساعت 14:42 پس از رسیدن به محل پارک ماشن، این برنامه با موفقیت در کنار دوستان عزیرم به پایان رسید.
چند نکته قابل توجه:

1- حتما طناب انفرادی و یخ شکن همراه داشته باشد.
2- در طول کل مسیر از روی یال حرکت کنید.
3- از نزدیک شدن به نقاب برفی ها خوداری کنید .