کلکچال از دارآباد و دره آب زندگانی، برگشت از عرقچین. پاییز.

Photo ofکلکچال از دارآباد و دره آب زندگانی، برگشت از عرقچین. پاییز. Photo ofکلکچال از دارآباد و دره آب زندگانی، برگشت از عرقچین. پاییز. Photo ofکلکچال از دارآباد و دره آب زندگانی، برگشت از عرقچین. پاییز.

Very difficult
November 11, 2023
November 2023

near Shāhābād, Tehran (Iran)

تاریخ: 19 آبان 1402
Garmin etrex 20
بهترین دقت: 3± متر
تفکیک‌پذیری: 1 نقطه در هر دقیقه
مسیر صعود پر از چشمه هست که تقریبا همه آب داشتن. مسیر فرود چشمه نداره.
زیر آبشار چال مگس نرید که احتمال ریزش سنگ داره. پس از آبشار چال مگس اندکی مسیر سنگی می‌شه که سیم بکسل کشیدن، احتمال ریزش سنگ هم هست.
تا باغچه خلیل پاکوب پهن و پرتردده. اندکی پیش از باغچه خلیل به دره آب زندگانی وارد می‌شه که کم تردده و به احتمال زیاد
تنهایید.
از باغچه خلیل تا چشمه آب زندگانی پاکوب نسبتا نمایانی وجود داره و با فلش هم راهنمایی شده، اما حتما جی‌پی‌اس داشته باشید.
پس از چشمه آب زندگانی تقریبا پاکوبی وجود نداره. چشمه آب زندگانی رو به سمت چپ برید بالا و بعدش هم یه سنگ بزرگ هست که اونم از سمت چپش برید بالا (من اشتباهی از راست رفتم، اون سنگ رو با نقطه "چپ" مشخص کردم).
مسیر صعود سنگلاخ زیادی داره و یکی دو جا هم دست به سنگ داره، اما در مجموع ایمنه.
مسیر فرود جاهاییش پاکوب نداره و گرده و پرتگاه داره و می‌تونه خطرناک باشه، حتما جی پی اس داشته باشید و توان مسیریابی سطح 1 (چشمی) داشته باشید.
می‌خواستیم در پایان مسیر فرود وارد دره بشیم، اما چون مسیرش نامشخصه و هوا هم تاریک شده بود و همه هم چراغ پیشانی نداشتن مجبور شدیم بریم پارک نیلوفر و از کوچه پس کوچه برگردیم دره دارآباد پیش ماشینامون.
مسیر صعود اصلا مناسب زمستون نیست، مسیر فرود هم قسمتیش در زمستون احتمال بهمن داره.

Cheshme Chahan

چشمه چهان

PictographWaterfall Altitude 6,761 ft

Chal Magas

آبشار چال مگس زیر آبشار نرید که خطرناکه و ریزش سنگ داره، تا حالا چند بار کشته داده. کلا از این آبشار تا بالا سیم بکسل ها خطرناکه و احتمال ریزش سنگ داره.

چشمه سر هفت حوض

Ceshmeh Ghamesh kam ab

چشمه غمش آبش خیلی کم بود

Cheshmeh AbZendegani

چشمه آب زندگانی محلی صاف برای استراحت و شبمانی دارد حدود 2 الی 3 چادر دو سه نفره توش جا می‌شه هم چشمه کنارشه هم نمای خوبی از تهران داره هم تا اینجا مسیر پاکوبه و فلش داره ادامه مسیر از سمت چپ سنگ بزرگ است

PictographRisk Altitude 9,821 ft

chap

در این نقطه سنگ بزرگیست که باید از سمت چپ ردش کنید و ادامه مسیر دهید ما اشتباهی از سمت راست رفتیم که دست به سنگ و خار زیادی داشت

قله کلکچال ارتفاع جی‌پی‌اس: 3348 متر

PictographRisk Altitude 10,455 ft

Gorde

گرده سنگی این بخش از مسیر گرده‌ای است و باید با مسیریابی سطح 1 (چشمی) مسیر مورد نظر را بیابید و هیچ مسیر جی‌پی‌اسی در اینجا کاربرد دقیق ندارد. این بخش از مسیر در جاهایی دست به سنگ دارد و اگر مسیریابی درست نباشد و مهارت خوبی در دست به سنگ نداشته باشید می‌تواند خطرآفرین باشد

sangchin

سنگچین در این نقطه به سنگچین رسیدیم یعنی در مسیر صحیح قرار داریم.

Tangchal 2793

قله تنگچال ارتفاع جی‌پی‌اس: 2793 تابلو نداشت و صرفا سنگی بر روی آن قرار داشت که در عکس می‌بینید

Araghchin 2766

قله عرقچین ارتفاع جی‌پی‌اس: 2766 متر نام دوپستون هم به این قله داده شده است که ظاهرا جعلی است

ارتفاع جی‌پی‌اس: 2690 متر این قله را نیز برخی عرقچین می‌نامند. روی آن تابلویی نیست، اما یک سنگ با نام دوپستون بود که ظاهرا نامی جعلی است.

Pakub

رسیدن به پاکوب برای فرود از قله آخر باید اندکی به عقب برمیگشتیم و از پاکوب پایین می‌رفتیم. اما متوجه آن نشدیم و اشتباهی مسیر آب رو پایین رفتیم که پرشیب و دشوار بود ... تا در این نقطه به پاکوب رسیدیم از اینجای مسیر تا رسیدن به استخر دوم بسیار پرشیب است

Park Nilufar

پارک نیلوفر

• Photo of mojtaba.rpr2004
    mojtaba.rpr2004 May 18, 2024

سلام و درود.
    خوب دهن همنورداتو سرویس !
    ازبالای پارک نیلوفر به دره دارآباد راه داشت نیاز مبود کامل فرود کنید از داخل خیابون که به باغ رسیدید و هنوز به پارک نیلوفر نرسیدید بطرف دره دارآباد فرود میکنید که دقیقا میرسه به سرویس بهداشتی اول مسیر و کوهنورد باشید