کلاه سپید ۳۰۸۰ متر ، گروه آفاق

سطح برنامه : نیمه سنگین

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌:
در نزدیکی خط تقاطع سه استان مرکزی، قم و اصفهان، قله ای با ارتفاع تقریبی ۳۰۸۰ متر واقع شده که به علت روشن تر بودن جنس زمین آن نسبت به محیط اطراف، به کلاه سپید شهرت یافته است. این قله که یکی از قله های مرتفع منطقه محسوب می شود، اما به دلیل واقع شدن در محدوده بین قلل برف انبار و ولیجیا کمتر مورد توجه واقع شده است.

🗺 مسیرهای صعود : غیر از مسیر جاده خاکی بالادست وسف که به دامنه های نزدیک قله می رسد، دو دره زنجران و آبدر ( دره جنوبی قله آبدر وسف ) دو مسیر اصلی صعود به این قله از جانب استان قم می باشد. همچنین دره قاسم از مبدا روستای واران نیز مسیری است که می توان از جانب استان مرکزی برای صعود این قله انتخاب کرد.

🏕 آخرین برنامه ۱۴۰۱ گروه آفاق با سرپرستی برادر گرامی آقای کلوانی ، در هوایی بسیار عالی با صعود موفق به این قله برگزار شد. مسیر رفت از جاده خاکی بالادست وسف و بازگشت از دره زنجران بود.

✅خدای متعال را به خاطر همه نعمت هایی که به ما عطا فرموده (و گاه به آن توجه نداریم) شکرگذاریم. با تشکر از دوستان حاضر در برنامه ، ورزشکار و با خدا باشید.

جاده خاکی

در جاده فردو وسف کمی قبل از بالاترین نقطه جاده، یک فرعی خاکی به سمت راست به بالادست منطق وسف و جاده های مرتعی و کوه های اطراف دسترسی دارد