کالدر ویلیجیا

October 11, 2019
October 2019

near Khesr-e Kūchek, Markazi (Iran)

کالدر ویلیجیا
یکی از ارتفاعات مشترک روستای خاوه و جاسب می باشد .
که شما می توانید با طی این مسیر دو ارتفاع ۳۰۸۰ و ۳۳۲۸ متری را تجربه کنید.
برای شروع از مسیر جاده نراق وارد جاده جاسب شده و دومین خروجی که توسط یک زنجیر مسدود شده را پیاده شده و مسیر را از درون دره به سمت قله ویلیجیا صعود کنید .
مسیر سنگین تر صعود از ضلع راست و رفتن به قله کالدر و سپس صعود به ویلیجیا است .
۳۰۰ متر نهایی قله ویلیجیا شما مجبور خواهید شد تا کمی دست به سنگ شوید پس شدیدا باید مراقب طی مسیر باشید.
برای پایان بین دو قله کالدر و ویلیجیا یک گدار وجود دارد که ارتفاعی سبز و زیبا با چشمه ای زیبا به چشم می خورد که جان پناهی برای کوهنوردان فراهم کرده و شما می توانید در این فضا استراحت کنید.
پس از آن می توانید از میان دره ویلیجیا به سمت طاقه های زرشک پایین آمده و در امتداد مسیر آب به سمت وسایل خود بازگردید.
پیشنهاد و تجربه: از خوردن زرشک ها هنگام پیاده روی خود داری کنید . چون موجب کاهش فشار خون می شود . مسافت طی شده حدود ۱۴ کیلومتر می باشد .
چون باطری گوشی خالی نکند در حالت استند بای ویکی لاک نقطه زنی نمی کند و برای رسم نقاط دقیق تر باید مدام برنامه را فعال کرد.