کاخ اردشیر بابکان و قلعه دختر فیروز آباد

Photo ofکاخ اردشیر بابکان و قلعه دختر فیروز آباد Photo ofکاخ اردشیر بابکان و قلعه دختر فیروز آباد Photo ofکاخ اردشیر بابکان و قلعه دختر فیروز آباد

March 26, 2017
March 2017

near Āteshkadeh, Fars (Iran)

هنگام بازگشت از سیراف به تهران در میانه راه فرصتی شد تا از دیدنی های فیروز اباد ، این شهر تاریخی که در فاصله صد کیلومتری شیراز قرار دارد بازدید کنیم.شهر گور با ارگ بینظیر دایره شکلش ، کاخ اردشیر بابکان و قلعه دختر که در فاصله شش کیلومتری شهر و بر بلندای کوهی قراردارد آثاری هستند که می توان در این شهر شاهد بود.
متاسفانه وقتی به فیروز ابادرسیدیم دیگر هوا تاریک بود و با کمی خوش شانسی توانستیم وارد محوطه شده و از این کاخ فوق العاده با طاق های بسیار خاصش بازدید کنیم. کاخی که با وجود ارزش تاریخی فوق العاده اش متاسفانه چندان شناخته شده و معروف نیست.
پس از دیدن کاخ و کمی جلوتر در راستای جاده شیراز بر بلندای کوهی قلعه دختر فیروز اباد قرار دارد. تله سیژی نیز وجود دارد که بازدید کنندگان را تا قلعه بالا می برد.
ما اما با وجود تاریکی مسیر پیاده را انتخاب کردیم و با گذر از روی پل فلزی که بر روی جاده قرار دارد و با گذر از .
پلکانهای پر پیچ خم مسیر تا قلعه بالا رفتیم تا حد اقل بازدید کوتاهی از این جاذبه باستانی را نیز از دست نداده باشیم.

برای رسیدن به قلعه دختر کمتر از هزار متر مسیر پیاده رو را که منجر به افزایش ارتفاعی معادل 150 متر است را پیش رو .خواهیم داشت. مسیر ایمن است و پلکان و نرده های ایجاد شده کار را برای رسیدن به قلعه راحت میکند