ΧΙΟΝΟΔΡ.ΚΕΝΤΡΟ 3-5 ΠΗΓΑΔΙΑ-ΚΟΡ.ΤΣΑΝΑΚΤΣΗ-ΚΟΡ.ΧΑΜΙΤΗΣ-ΚΟΡ.ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ

Photo ofΧΙΟΝΟΔΡ.ΚΕΝΤΡΟ 3-5 ΠΗΓΑΔΙΑ-ΚΟΡ.ΤΣΑΝΑΚΤΣΗ-ΚΟΡ.ΧΑΜΙΤΗΣ-ΚΟΡ.ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ Photo ofΧΙΟΝΟΔΡ.ΚΕΝΤΡΟ 3-5 ΠΗΓΑΔΙΑ-ΚΟΡ.ΤΣΑΝΑΚΤΣΗ-ΚΟΡ.ΧΑΜΙΤΗΣ-ΚΟΡ.ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ Photo ofΧΙΟΝΟΔΡ.ΚΕΝΤΡΟ 3-5 ΠΗΓΑΔΙΑ-ΚΟΡ.ΤΣΑΝΑΚΤΣΗ-ΚΟΡ.ΧΑΜΙΤΗΣ-ΚΟΡ.ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ

June 19, 2022
June 2022

•   4.3 1 review

near Ágios Pávlos, Central Macedonia (Greece)

Η πεζοπορική μας διαδρομή ξεκινά από το κεντρικό χώρο στάθμευσης του χιονοδρομικού κέντρου 3-5 Πηγάδια που βρίσκεται στο ύψος του γηπέδου ποδοσφαίρου που διαθέτει το χιονοδρομικό κέντρο. Εκεί ακολουθούμε στα δεξιά του γηπέδου το μονοπάτι που μας οδηγεί στην αρχή της πίστας χιονοδρομίας "Παράδεισος". Ακολουθούμε την πίστα στην ανηφορική της πορεία μέχρι να συναντήσουμε μετά την διασταύρωση στα αριστερά με το lift ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 1 στην δεξιά της πλευρά την αρχή του μονοπατιού που μας οδηγεί στο καταφύγιο του ΕΟΣ ΝΑΟΥΣΑΣ και στις ψηλές κορυφές του Βερμίου. Εκεί εγκαταλείπουμε την πίστα και στρίβουμε δεξιά στο μονοπάτι αυτό που τερματίζει σε μικρό χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε δεξιά. Σε λίγο ο χωματόδρομος αυτός τερματίζει σε διασταύρωση με άλλον μεγαλύτερο χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Προσπερνάμε στα δεξιά αγνοώντας το, το μονοπάτι Ε4 και συνεχίζοντας στον χωματόδρομο αυτό συναντάμε στα δεξιά το καταφύγιο του ΕΟΣ ΝΑΟΥΣΑΣ. Αμέσως μετά το καταφύγιο στην δεξιά πλευρά του δρόμου βρίσκουμε το μονοπάτι που αρχικά ανηφορίζει για την κορυφή Τσανακτσή το οποίο και ακολουθούμε. Φτάνουμε στην κορυφή αυτή και μετά από ένα σύντομο διάλλειμα συνεχίζουμε στο ίδιο μονοπάτι που κινείται στην αλπική ζώνη. Αφού διασχίσουμε μικρό χωματόδρομο φτάνουμε τελικά στην ψηλότερη κορυφή του Βερμίου όρους, την κορυφή Χαμίτης που βρίσκεται επάνω στο βράχινους όγκους ενώ το κολωνάκι της ΓΥΣ βρίσκεται λίγο χαμηλότερα σε πιο ομαλό και χωμάτινο σημείο. Μετά συνεχίζουμε από την κορυφή Χαμίτης στο μονοπάτι που μας οδηγεί προς την κορυφή Μαύρη Πέτρα. Πλησιάζοντας στους πρόποδες της κορυφής εγκαταλείπουμε το μονοπάτι για να ανέβουμε στην κορυφή αυτή από την ράχη που φτάνει απευθείας σε αυτήν. Μετά την κορυφή Μαύρη Πέτρα ακολουθούμε το μονοπάτι που συνδέει την κορυφή αυτή απευθείας με το χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια. Αφού προσπεράσουμε την πηγή Αράπης φτάνουμε σε χωματόδρομο στον οποίο περπατάμε στην δεξιά του κατεύθυνση για μερικά εκατοντάδες μέτρα μέχρι να συναντήσουμε στα αριστερά την συνέχεια του κατηφορικού μονοπατιού. Συνεχίζουμε στο μονοπάτι που μας οδηγεί στο ρέμα με νερό Καραμπουρνάρι το οποίο διασχίζουμε εύκολα χωρίς τεχνικές δυσκολίες. Τελικά το μονοπάτι μας οδηγεί σε δασικό δρόμο στον οποίο κανονικά η συνέχεια της διαδρομής είναι προς την δεξιά του κατεύθυνση. Εμείς όμως θα κάνουμε μία μικρή διάσχιση αφού στην απέναντι πλευρά του δρόμου και σε βάθος μερικών εκατοντάδων μέτρων βρίσκεται καλύβα την οποία και επισκεπτόμαστε. Μετά επιστρέφουμε ξανά στον χωματόδρομο στον οποίο και στρίβουμε τώρα αριστερά αφού ερχόμαστε από την άλλη πλευρά του δρόμου. Ο δρόμος μας οδηγεί στην διαδρομή της ανάβασης και συγκεκριμένα στην διασταύρωση που είχαμε συναντήσει με τον μεγαλύτερο χωματόδρομο. Τώρα αφού στόχος μας είναι το χιονοδρομικό κέντρο στρίβουμε προς τα αριστερά στον μικρότερο χωματόδρομο που μας οδηγεί στην διασταύρωση με το μεγάλο μονοπάτι στα αριστερά για το χιονοδρομικό κέντρο το οποίο είχαμε ακολουθήσει κατά την ανάβαση. Στρίβουμε αριστερά σε αυτό και σύντομα αυτό μας οδηγεί στην πίστα χιοονοδρομίας Παράδεισος στην οποία στρίβουμε αριστερά στην κατηφορική της κατεύθυνση. Γρήγορα φτάνουμε στην αρχή της πίστας. Εκεί δεν πηγαίνουμε στο μονοπάτι που είχαμε ακολουθήσει κατά την ανάβαση αλλά στρίβουμε δεξιά στον χωματόδρομο που μας οδηγεί στην κάτω πλευρά του κεντρικού parking. Βγαίνοντας στην άσφαλτο στρίβουμε αριστερά και αφού προσπεράσουμε στα αριστερά μας την μεγάλη κρήνη με τρεχούμενο νερό "3-5 Πηγάδια" βρισκόμαστε στο ύψος του γηπέδου ποδοσφαίρου στο κέντρο του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, εκεί δηλαδή που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει ολοκληρώνοντας την κυκλική διαδρομή που πραγματοποιήσαμε στις ψηλές πλαγιές και την αλπική ζώνη του όρους Βερμίου με ανάβαση στις κορυφές Τσανακτσή, Χαμίτης (που είναι η ψηλότερη κορυφή του βουνού αυτού) και Μαύρη Πέτρα.

ΚΟΡΥΦΗ ΤΣΑΝΑΚΤΣΗ

ΚΟΡΥΦΗ ΧΑΜΙΤΗΣ

ΚΟΡΥΦΗ ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ

Mountain hut

• Photo of Tassos Amprazis
    Tassos Amprazis Nov 19, 2023

Αναλυτική διαδρομή και πολύ εύκολη να την ακολουθήσεις με το GPS