Χελμός: Νεραϊδόραχη, Ψηλή Κορφή

August 22, 2023
August 2023

near Áno Mesoroúgi, West Greece (Greece)

Η πεζοπορία έγινε στις 19 Αυγούστου 2023. Ο καιρός ήταν ο πιο κατάλληλος με άριστη διαύγεια προς όλα τα περιμετρικά βουνά με τρομερή θέα.
Ξεκινήσαμε στις 10:54 από τη βάση του Χιονοδρομικού με θερμοκρασία περίπου στους 17 βαθμούς Κελσίου η οποία έφτασε περίπου στους 11 βαθμούς στις κορυφές που κινηθήκαμε.
Η πορεία μας κινήθηκε πάνω στις κορυφογραμμές με πολύ καλή σήμανση (πορτοκαλί σημάδια) μέχρι τη Νεραϊδόραχη. Έπειτα βλέποντας το τέρμα του lift του χιονοδρομικού και το αστεροσκοπείο Αρίσταρχος συνεχίσαμε την πορεία μας περιμετρικά μέχρι την Ψηλή Κορφή και επιστρέψαμε μέσα από τη λάκκα.
Υψομετρικά ανεβήκαμε 965μ. και κατεβήκαμε περίπου τα ίδια.
Η διαδρομή μας από τη βάση του χιονοδρομικού μέχρι τη Νεραϊδόραχη έγινε μέσα σε 01:35min. διανύοντας απόσταση 2.5km. με μία στάση 2min για νερό.
Στην Ψηλή Κορφή φτάσαμε σε συνολικό χρόνο σε 02:40min. διανύοντας συνολικά 5.700m.
Η επιστροφή μας έγινε μέσα από τη λάκκα πήγαμε στο αστεροσκοπείο και από εκεί κατεβήκαμε μέσα από την πίστα του χιονοδρομικού.
Επιστροφή και τερματισμός στη βάση του χιονοδρομικού σε 04:30min διανύοντας συνολικά 11km.
Η πεζοπορία έγινε χωρίς πολλές στάσεις, συνολικά μπορεί να σταματήσαμε δέκα λεπτά. Στην αρχή μέχρι τη Νεραϊδόραχη είναι συνεχόμενη ανάβαση με μεγάλη κλίση, σίγουρα θέλουμε μπατόν και ορειβατικά παπούτσια ή αθλητικά βουνού. Μετά την Νεραϊδόραχη κινούμαστε περιμετρικά των κορυφογραμμών μέχρι το αστεροσκοπείο, έπειτα προχωράμε σε χωματόδρομο περνώντας μια στάνη στο αριστερό μας χέρι και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι φτάνοντας σε ένα διάσελο και από εκεί ξεκινάμε το τελευταίο ανηφορικό κομμάτι που οδηγεί στην Ψηλή Κορυφή.
Η επιστροφή θέλει λίγο προσοχή γιατί στην αρχή της πίστας του χιονοδρομικού έχει αρκετή κλίση και γλιστράνε τα χαλίκια και οι πέτρες.