Χ/Κ Περτουλίου-Καταφύγιο Κόζιακα - Κ.Αστραπή - Ελάτη 25/9/2022

Photo ofΧ/Κ Περτουλίου-Καταφύγιο Κόζιακα - Κ.Αστραπή - Ελάτη 25/9/2022 Photo ofΧ/Κ Περτουλίου-Καταφύγιο Κόζιακα - Κ.Αστραπή - Ελάτη 25/9/2022 Photo ofΧ/Κ Περτουλίου-Καταφύγιο Κόζιακα - Κ.Αστραπή - Ελάτη 25/9/2022

September 25, 2022
September 2022

•   5 2 Reviews

near Vlatanéoi, Thessaly (Greece)

Η στάθμευση των οχημάτων μας έγινε στο χωριό Ελάτη Τρικάλων και από εκεί με ταξί μεταβήκαμε 9 χιλιόμετρα πιο κάτω στο Χ/Κ Περτολίου ( κόστος διαδρομής 12 ευρώ )
Η ανάβαση ξεκινά απέναντι από το χιονοδρομικό , ακριβώς πίσω από εκεί που έχουν τα άλογα για περιπάτους
Η διαδρομή είναι σχεδόν στο σύνολο της μέσα σε ένα δασωμένο και εκπληκτικά όμορφο μονοπάτι
Στην αρχή η ανάβαση έχει σχεδόν ελάχιστη κλίση δίνοντας στον πεζοπόρο το χρόνο να πάρει τις πρώτες ανάσες ( χωρίς τα περιβόητα φουσκώματα όταν αρχίζει αμέσως απότομη ανάβαση ) . Στο μεγαλύτερο μέρος τραβερσένει το μονοπάτι χαρίζοντας στον πεζοπόρο ακόμα και αρχάριο να κάνει άνετη ανάβαση
Λίγο πριν φτάσουμε στην θέση Μπακόλα όπου και βρίσκεται το καταφύγιο του Κόζιακα η κλίση γίνεται αρκετά έντονη
Εμείς επιλέξαμε την ανάβαση μας για το καταφύγιο να την κάνουμε από το κοφτό και πολύ έντονα ανηφορικό λούκι ...αλλά μικρό σε μήκος μονοπάτι
Στο καταφύγιο πήραμε τις ανάσες μας και δροσιστήκαμε πριν αρχίσουμε την ανάβαση για την κορυφή Αστραπή ή Χατζηπέτρου στα 1901 μέτρα . Η απόσταση από το καταφύγιο μέχρι την κορυφή είναι σχετικά μικρή και με μικρή προς μεσαία δυσκολία στην ανάβαση .
Σε 20 περίπου λεπτά είχαμε φτάσει στην κορυφή από όπου ( αν είσαι τυχερός και έχει καλή ορατότητα ) βλέπεις Μετέωρα- Όλυμπο- Κίσσαβο- Λίμνη Πλαστήρα- Αυγό Τρικάλων - Λουπάτα - Κακαρδίτσα και άλλα πολλά βουνά και κορυφές
Ο χρόνος ανάβασης από το Χ/Κ μέχρι την κορυφή με χαλαρούς ρυθμούς είναι 2.5 ώρες
Στην ανάβαση νερό θα βρούμε σε δύο σημεία . Το πρώτο είναι περίπου στην 1.5 ώρα από το Χ/Κ . Πρόκειται για μια πηγή που ρέει μέσα σε μία ξύλινη κοπάνα και είναι ακριβώς εκεί που είναι η διασταύρωση με το μονοπάτι που δεξιά σε οδηγεί στην Ελάτη . Το δεύτερο σημείο νερού είναι στο καταφύγιο όπου έχει τρεχούμενο δροσερό και πόσιμο νερό
Η κατάβαση μας μέχρι το καταφύγιο έγινε από το ίδιο μονοπάτι .
Από το καταφύγιο ακολουθήσαμε το δεύτερο μονοπάτι ( όχι το απότομο που κάναμε όταν ανεβήκαμε ) που τραβεσάρει λίγο και στην ουσία είναι κινείται σε ένα στενό τρακτερόδρομο ..Το χειμώνα με χιόνι θα ήταν σοφό η ανάβαση και η κατάβαση να γίνει από αυτόν το μονοπάτι
Κατεβήκαμε μέχρι την ξύλινη κοπάνα με το πόσιμο νερό και εκεί κάνοντας αριστερά πήραμε το μονοπάτι για Ελάτη
Το μονοπάτι για μεγάλο μέρος του κινείτε μέσα σε δασωμένο και κάποια στιγμή μας βγάζει σε ένα δασικό χωματόδρομο . Ο χωματόδρομος είναι ανούσιος ...αλλά η συναρπαστική ομορφιά από το γύρο περιβάλλον αποζημιώνει το ορειβάτη
Σε αυτήν μας την κατάβαση για Ελάτη συναντάμε άλλες δύο πηγές με νερό οι οποίες είναι με waypoint σημειωμένες στην διαδρομή
Λίγο πριν φτάσουμε στο χωριό θα συναντήσουμε και το όμορφο μικρό εκκλησάκι της Αγ. Τριάδας
Αν πάτε ...καλά να περάσετε ...

Χ/Κ ΠΕΡΤΟΥΛΊΟΥ

PictographBridge Altitude 3,842 ft

Διασταύρωση για καταφύγιο

Διασταύρωση με το κοφτό μονοπάτι για καταφύγιο

Καλύβα εγκαταλειμμένη

Πόσιμο νερό

Πηγή

Καταφύγιο Κόζιακα

Αστραπή

Διασταύρωση με μονοπάτι για Τρύπιο Λιθάρι

Παράκαμψη. Δεξιά προς στρούγκα

Διασταύρωση. Δεξιά για Ελάτη

Αγ. Τριάδα και βρύση με νερό

Υδραγωγείο Ελάτης

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Sep 27, 2022

πολύ όμορφη και εύκολη διαδρομή . Πολύ περιποιημένο καταφύγιο , και εξαιρετική θέα από κορυφή

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Sep 28, 2022

Eύκολη διαδρομή προς το καταφύγιο και την κορυφή. Η κατάβαση στην Ελάτη ακολουθώντας κυρίως χωματόδρομο που διατρέχει τη δυτική πλευρά του βουνού δεν παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον αν εξαιρέσεις τη θέα που σου προσφέρει προς τις κορυφές των Αγράφων.