Kertmen Atlık Dağı Zorlu Zirve Yürüyüşü (Tırmanış)

Photo ofKertmen Atlık Dağı Zorlu Zirve Yürüyüşü (Tırmanış) Photo ofKertmen Atlık Dağı Zorlu Zirve Yürüyüşü (Tırmanış) Photo ofKertmen Atlık Dağı Zorlu Zirve Yürüyüşü (Tırmanış)

Very difficult
June 12, 2021
June 2021

near Kertmen, Kahramanmaraş (Türkiye)

Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki, aşırı zorlu bir rota. Çıkması çok zor, yürümekten ziyade tırmandık diyebiliriz. İnmesi ise, imkansız gibi bir şeydi, ama neyseki inmek zorundaydık. Ve indik.

Kertmen köyü yakınından başlattığımız rotada, öncelik uzunca ve bol eğimli, bir yolu yürümek zorundasınız. Sonrasında, yukarılara doğru küçük taraçalardan yürüyüş başlıyor. Bol bol dikenli tel göreceksiniz ve bazı noktalarda dikenli teller kaldırılmış oluyor; geçiş noktalarımız. Küçük taraçalar bittikten sonra, dimdik keçi patikalarını takip ettik, ortada patika yok aslında; keçi dışkılarını takip ederek zirveye doğru yürüdük(tırmandık). Zirveye yaklaştıkça, zirve sizden uzaklaşıyor. Sabırlar dileriz. Zirveye çıktıktan sonra, bir zirve daha var. Sonra da kayalık bir zirve var; hepsini yürüdük. Zirveye çıktığımızda karşı dağlarda fırtına ve şimşekler kopmaktaydı.

Dönüş rotamızı, farklı bir yoldan çizmek istedik ve işte o noktada, uçurumlar ve uçurumlar. Tam inecek noktayı bulduk diyoruz; uçurum ve uçurum. İndiğimiz yol, paramparça olmuş ve devasa kayaların düştüğü bir yol. Eğer bu rotayı yürüyecekseniz, dönüş yolunda sakin, dikkatli ve sabırlı olmalısınız. Yol boyunca su yok.

PictographFlora Altitude 4,639 ft

rotastalker Jun 16, 2021

• Photo of eşkiya
    eşkiya Apr 11, 2022

Bizde iftardan sonra gece tırmanışı yaptık gündüz tırmandıgımız zirveyi görünce gercekten korktuk ve ne kadar yanlış bir saat sectiğimizi anladık gercekten cok zorlu ve tehlikeli bir rotaymış