Kerlingarfjöll: Kerlingarfjöll resort - Hveravellir-Fannborg

Photo ofKerlingarfjöll: Kerlingarfjöll resort - Hveravellir-Fannborg Photo ofKerlingarfjöll: Kerlingarfjöll resort - Hveravellir-Fannborg Photo ofKerlingarfjöll: Kerlingarfjöll resort - Hveravellir-Fannborg

September 9, 2018
September 2018

near Tungufell, Suðurland (Lýðveldið Ísland)

Comentar que aquesta ruta oa vam fer a mitjans de setembre i amb bones condicions climatològiques i unes temperatures d'entre 8 graus i 15graus.

La ruta comença al Kerlingarfjöll resort un lloc molt maco ideal per quedar-se més d'una nit, tot i que nosaltres no vam poder fer-ho (la opsció mes barata es amb el teu sac al alberg per uns 45€) .

Allà mateix trobareu un punt d'informació.

Creuat el resort i desprès d'un pont començareu la ruta durant 5 km fins a Hveravell que es on hi han la Fumaroles i un paissatge preciós. Aquesta zona del trajecte està sempre marcada i no te pèrdua. Després anirem cap el pàrquing mes llunyà de les fumaroles (on hi ha un antic refugi de quan aquesta zona era una estació d'esqui a l'estiu) des d'on enfilarem la carena per tal de fer el cim de Fannborg (1500m) Des d'aquest punt fins a fer el cim es 1h i un desnivell d'uns 500m. Si voleu (no es el nostre cas) també podeu fer el cim de Snaekollur que són uns 20min més.

Durant el trajecte podreu observar els dos glaciars que protegeixen la zona)
Nosaltres vam tornar al Resort per la pista de 6km que comunica aquest amb els dos parking que hi han aprop de Hveravellir.

La ruta es llarga per si no fa vent i el temps acompanya es pot fer perfectament. Si us voleu evitar 10km podeu pujar amb 4x4 fins als parkings.
El peissatge en tot moment és espectacular.

Comentar que nosaltres vam accedir amb el nostres SUV a Kerlingarfjöll des de Gulfoss. Vam anar per la 35 que després passa a ser la F35 durant uns 45km i després vam agafar la F347 durant 10km. La meitat del tram de carretera F esta en molt bon estat i l'altre meitat es fa pessat al haver-hi molts forats a la pista pero es pot fer perfectament amb un SUV o 4x4. Per cert ja no es creuen rius com passava fa uns anys.