KELTEPE - EĞRİOVA GÖLETİ - ANIT AĞAÇLAR - ARBORETUM

Photo ofKELTEPE - EĞRİOVA GÖLETİ - ANIT AĞAÇLAR - ARBORETUM Photo ofKELTEPE - EĞRİOVA GÖLETİ - ANIT AĞAÇLAR - ARBORETUM Photo ofKELTEPE - EĞRİOVA GÖLETİ - ANIT AĞAÇLAR - ARBORETUM

July 2, 2021
July 2021

near Karaağaç, Karabük (Türkiye)

PROGRAM

1.GÜN ( 03 TEMMUZ CUMARTESİ ) : YENİCE - KELTEPE ZİRVE - SORGUN YAYLASI - EĞRİOVA GÖLETİ
Cumartesi sabah Yenice Ihlamur Terasta eşsiz manzara karşısında kahvaltı keyfiyle etkinliğe başlıyoruz. Kahvaltı ve kısa Ihlamur Teras keşfinden sonra Keltepe Kayak merkezine çıkıyoruz. Kayak merkezinde kamp malzemeleri arazi aracına yükleyip yürüyüşe hazırlık yapıyoruz. Saat 13:00 gibi Keltepe Kayak Merkezi, Sorgun yaylası, Eğriova Göleti rotasını yürümeye başlıyoruz. Rota 8 ve 12 km lik2 alternatifli olup zamanın durumuna göre biri tercih edilecek. Saat 16:30 gibi çadır kampını kuracağımız Eğriova Göletine varıyoruz ve çadır kampını kuruyoruz.
TREKKİNG : Keltepe Kayak Merkezi - Sorgun Yaylası - Eğriova Göleti : 8 yada 12 Km

2. GÜN ( 04 TEMMUZ PAZAR ) : KAVAKLI TABİAT PARKI ANIT AĞAÇLAR - SUBATAN YAYLASI
Kahvaltı ve çadır kampını topladıktan sonra, kamp yerinden Subatan yaylası ve seyir terasına arazili araç ile 2 seferde nakil yapıyoruz, Subatan seyir terasında 1 saat geçirildikten sonra tekrar arazili araçla anıt ağaçların bulunduğu Alberetum alanına (Kavaklı Tabiatı Koruma Alanı) geçiyoruz, Burada devasa anıt ağaçların büyülü havası eşliğinde patikamızda yürüyoruz daha sonra Subatan Yaylasına doğru devam ediyoruz. Takriben saat 16:00 gibi etkinliğimizi sona erdiriyoruz.

TREKKİNG : Kavaklı Tabiat Parkı - Subatan Yaylası : 15 Km

KELTEPE 1980 M

KELTEPE 1980 M YENİCE ORMANLARI : Yenice Ormanları, Karabük ili, Yenice ilçesi sınırlarında yer alan ormandır. İsmini de ilçeden almaktadır. TÜRKİYENİN EN BÜYÜK BLOK ORMANIDIR( ORMAN DENİZİ OLARAK GEÇER.)Biyolojik çeşitlilik ve barındırdığı yaban hayat ile Dünya'nın sayılı ormanları arasında yer alan Yenice Ormanları, 1999 yılında Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) tarafından Acil Olarak Korunması Gereken 100 Sıcak Noktadan birisi olarak belirlendi. İçinde hiçbir yerleşim yeri olmayıp kesintisiz orman alanına sahip bölgeye orman denizi denilmektedir. Yenice ormanlarında anıt ağaçların bulunduğu Arboretum "Açık Hava Orman Müzesi" alanı da bulunmaktadır.

EĞRİOVA GÖLETİ

ARBORETUM

ARBORETUM KAVAKLI TABİAT PARKI (DEVASA ANIT AĞAÇLAR) : Kendine has bir mikro klimaya sahip olan Yenice Ormanları'nın en önemli bölümü, kuşkusuz anıt ağaçların bulunduğu Arboretum alanı. Suyun ve nemin yarattığı zengin bitki çeşitliliğinin ürünü olan anıt ağaçlar, bu doğa harikasının en değerli hazineleri arasında. Türlerinin diğer örneklerine göre olağanüstü çap ve boya ulaşan bu nadir ağaçlar, 'Tabiat Anıtı' olarak tescil edilmiş ve koruma altına alınmış. Çevreleri 2 ila 7 metre, boyları ise 18 ila 30 metre arasında değişen Istıranca meşesi, Türk fındığı, porsuk, Kafkas ıhlamuru, dağ karaağacı ve akçaağaçlarıyla Yenice Ormanları, bir açık hava müzesi konumunda. Dev cüsseleriyle gökyüzüne uzanan bu anıtsal gövdeleri hayranlıkla seyrederken, tabiat ananın yaratıcılığına bir kez daha saygı duyacaksınız.

ANİT PORSUK AĞACI

ANIT AĞAÇLAR

ANIT AĞAÇLAR KAVAKLI TABİAT PARKI (DEVASA ANIT AĞAÇLAR) : Kendine has bir mikro klimaya sahip olan Yenice Ormanları'nın en önemli bölümü, kuşkusuz anıt ağaçların bulunduğu Arboretum alanı. Suyun ve nemin yarattığı zengin bitki çeşitliliğinin ürünü olan anıt ağaçlar, bu doğa harikasının en değerli hazineleri arasında. Türlerinin diğer örneklerine göre olağanüstü çap ve boya ulaşan bu nadir ağaçlar, 'Tabiat Anıtı' olarak tescil edilmiş ve koruma altına alınmış. Çevreleri 2 ila 7 metre, boyları ise 18 ila 30 metre arasında değişen Istıranca meşesi, Türk fındığı, porsuk, Kafkas ıhlamuru, dağ karaağacı ve akçaağaçlarıyla Yenice Ormanları, bir açık hava müzesi konumunda. Dev cüsseleriyle gökyüzüne uzanan bu anıtsal gövdeleri hayranlıkla seyrederken, tabiat ananın yaratıcılığına bir kez daha saygı duyacaksınız.