Kelleci Mah. ilerisi - Aktaş T. (1775)

Photo ofKelleci Mah. ilerisi - Aktaş T. (1775) Photo ofKelleci Mah. ilerisi - Aktaş T. (1775) Photo ofKelleci Mah. ilerisi - Aktaş T. (1775)

5 hours one minute
October 23, 2022
October 2022

near Kelleci, Denizli (Türkiye)

Rota, Göveçlik'ten Babadağ ilçe merkezine giden asfalt üzeri, Kelleci mah. girişini ve ileride solda mezarlığı da geçtikten sonra, ana asfaltta yolun solunda akmayan mavi-beyaz renkte çeşmenin bulunduğu yerden başlamaktadır.

Buradan patikaya girilerek üstümüzdeki ağaçlı tepe geride bırakıldığında 1300 m. rakımlarda orman yolu belli yerde kullanılıp rüzgar güllerine doğru tırmanışa geçilerek sırta kadar devam edilip sırttan sağa doğru en uçtaki Aktaş T. zirvesi yapılmıştır. İnişte sırttan 1700 rakımlı tepeler geçilerek aşağıda karşıda kalan kel tepenin oradaki çeşmeden patikaya girilerek başlangıç noktasına dönülmüştür. (Dönüş rotası komple patikadan gidildi, zirveye tırmanırken de bu rota kullanılabilir)

Rotanın 2. yarısından sonra su kaynakları (şelale ve çoban çeşmeleri) yeterlidir, her mevsim su bulunur.

Tırmanış : 930 m.
Hareket süresi : 3 saat 30 dakika.