Άγραφα: Θέση Μελίσσι- Ζυγογιαννέικα- Μπορλέρο- Έλατος- Μπελοκομίτης

Photo ofΆγραφα: Θέση Μελίσσι- Ζυγογιαννέικα- Μπορλέρο- Έλατος- Μπελοκομίτης Photo ofΆγραφα: Θέση Μελίσσι- Ζυγογιαννέικα- Μπορλέρο- Έλατος- Μπελοκομίτης Photo ofΆγραφα: Θέση Μελίσσι- Ζυγογιαννέικα- Μπορλέρο- Έλατος- Μπελοκομίτης

October 2, 2022
October 2022

near Kédros, Thessaly (Greece)

Μία καταπληκτική διαδρομή στην περιοχή των ανατολικών Αγράφων. Ο καιρός καλός και η διαύγεια της ατμόσφαιρας υψηλή. Η πορεία ξεκινάει από τον περιμετρικό ασφαλτόδρομο της λίμνης Πλαστήρα στη θέση Μελίσσι ακολουθώντας το καλοσηματοδοτημένο μονοπάτι Κ1. Κινείται κυρίως σε ελατόδασος περνώντας από τον οικισμό Κέδρος (Ζυγογιαννέικα), το μικρό καταφύγιο Ελατάκος και την πόρτα Αγράφων, από όπου πρωτοαντικρίζουμε το επιβλητικό Μπορλέρο. Από την κορυφή και με τη βοήθεια του καιρού έχουμε πανοραμική άποψη μεγάλου μέρους της κεντρικής και νότιας Πίνδου καθώς και του Ολύμπου. Η κατάβαση έγινε προς τον οικισμό Έλατος (με φοβερή θέα προς τη λίμνη Πλαστήρα) σε μονοπάτι που κατά τόπους παρουσιάζει ασάφεια ίχνους λόγω βλάστησης. Από τον Έλατο ακολουθήσαμε δασικό δρόμο μέχρι τον Καριτσιώτη και απο κει 2.5 χλμ άσφαλτο μέχρι τον Μπελοκομίτη. Στο χωριό μάθαμε ότι υπάρχει μονοπάτι που συνδέει τον Μπελοκομίτη με τη θέση Μελίσσι, το οποίο δεν υπάρχει στο χάρτη. Νερό υπάρχει όπου αναγράφεται στα waypoints. GPS χρήσιμο. Με ΟΑΛΘ.

Θέση Μελίσσι

Έξοδος σε άσφαλτο στα Ζυγογιαννέικα (Κέδρος)

Photo ofΑφήνουμε τον οικισμό και μπαίνουμε σε μονοπάτι στο δάσος Photo ofΑφήνουμε τον οικισμό και μπαίνουμε σε μονοπάτι στο δάσος Photo ofΑφήνουμε τον οικισμό και μπαίνουμε σε μονοπάτι στο δάσος

Αφήνουμε τον οικισμό και μπαίνουμε σε μονοπάτι στο δάσος

Καταφύγιο Ελατάκος

Περδικόβρυση (δεν τρέχει)

Photo ofΞέφωτο στην ανατολική πλευρά της Πετσαλούδας Photo ofΞέφωτο στην ανατολική πλευρά της Πετσαλούδας Photo ofΞέφωτο στην ανατολική πλευρά της Πετσαλούδας

Ξέφωτο στην ανατολική πλευρά της Πετσαλούδας

Photo ofΔιάσελο Χούνης. Αριστερά πάει για κορυφή Σουφλιστάρα Photo ofΔιάσελο Χούνης. Αριστερά πάει για κορυφή Σουφλιστάρα Photo ofΔιάσελο Χούνης. Αριστερά πάει για κορυφή Σουφλιστάρα

Διάσελο Χούνης. Αριστερά πάει για κορυφή Σουφλιστάρα

Πόρτα Αγράφων

Διάσελο/Λιβάδι

Photo ofΔιασχίζουμε χωματόδρομο. Αριστερά πάει για Άγραφα Ευρυτανίας Photo ofΔιασχίζουμε χωματόδρομο. Αριστερά πάει για Άγραφα Ευρυτανίας

Διασχίζουμε χωματόδρομο. Αριστερά πάει για Άγραφα Ευρυτανίας

Κορυφή Μπορλέρο

Photo ofΚατηφορίζουμε τη βορειοανατολική ράχη με εκπληκτική θέα στη λίμνη Πλαστήρα Photo ofΚατηφορίζουμε τη βορειοανατολική ράχη με εκπληκτική θέα στη λίμνη Πλαστήρα Photo ofΚατηφορίζουμε τη βορειοανατολική ράχη με εκπληκτική θέα στη λίμνη Πλαστήρα

Κατηφορίζουμε τη βορειοανατολική ράχη με εκπληκτική θέα στη λίμνη Πλαστήρα

Photo ofΔιάσελο. Κατευθυνόμαστε αριστερά (δυτικά) σε δάσος οξιάς. Υπάρχει ασάφεια του ίχνους αμέσως μετά το διάσελο Photo ofΔιάσελο. Κατευθυνόμαστε αριστερά (δυτικά) σε δάσος οξιάς. Υπάρχει ασάφεια του ίχνους αμέσως μετά το διάσελο Photo ofΔιάσελο. Κατευθυνόμαστε αριστερά (δυτικά) σε δάσος οξιάς. Υπάρχει ασάφεια του ίχνους αμέσως μετά το διάσελο

Οικισμός Έλατος

Photo ofΈξοδος σε άσφαλτο. Πάμε δεξιά. Εκκλησία Κοσμά Αιτωλού και βρύση (δεν τρέχει) Photo ofΈξοδος σε άσφαλτο. Πάμε δεξιά. Εκκλησία Κοσμά Αιτωλού και βρύση (δεν τρέχει) Photo ofΈξοδος σε άσφαλτο. Πάμε δεξιά. Εκκλησία Κοσμά Αιτωλού και βρύση (δεν τρέχει)

Έξοδος σε άσφαλτο. Πάμε δεξιά. Εκκλησία Κοσμά Αιτωλού και βρύση (δεν τρέχει)

Photo ofΑνηφορίζουμε σε μονοπάτι που εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο Photo ofΑνηφορίζουμε σε μονοπάτι που εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο Photo ofΑνηφορίζουμε σε μονοπάτι που εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο

Ανηφορίζουμε σε μονοπάτι που εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο

Photo ofΣυνεχίζουμε δεξιά στον τρακτερόδρομο Photo ofΣυνεχίζουμε δεξιά στον τρακτερόδρομο Photo ofΣυνεχίζουμε δεξιά στον τρακτερόδρομο

Συνεχίζουμε δεξιά στον τρακτερόδρομο

Αριστερά στη διασταύρωση

Ξύλινη Παράγκα

Έξοδος σε άσφαλτο. Πάμε δεξιά

Καριτσιώτης ποταμός. Παγκάκια και τρεχούμενο νερό