KEÇİ KALESİ-SAĞLIK

December 26, 2021
December 2021

•   4.3 1 review

near Belevi, İzmir (Türkiye)

Belevi İZBAN istasyonu yakınından Keçi Kalesi patikasına girerek kaleye tırmandık. Patika çok güzel, yer yer doğal taş döşemeli, sağa sola kıvrıla kıvrıla kaleye kadar uzanıyor. Kaleye kadar biraz zorlayan dik çıkışlı bir patika. 2 kilometre mesafede 400 metre irtifa alınıyor.
Kale'den sonra kuzeye yönelerek Sağlık köyüne doğru yürüdük. Kale'den 2.5 km kadar yürüdükten sonra Sağlık yönündeki vadiye inen bir keçi patikasına girdik. Patika sonradan belirginliğini yitirdi. Sağlı sollu zikzaklar yaparak, kayıp düşmemek için ağaç ve kayalara tutunarak, zorlu bir mücadeleden sonra dere yatağına indik. (Buradan normal yürüyüş grupları yürütülmemelidir. Düzgün bir patika değil. Her an kayıp düşmek olasılığı var. Kesinlikle çok dikkatli olmak gerekir.) 490 metre yükseklikten 135 metre yüksekliğe, 1,5 kilometre yürüdükten (!) sonra ulaştık.
Buradan sonrası kolaydı. Dere yatağı sonuna doğru yemek molamızı yaptık. Sonra da otoyolun altındaki geçitlerden geçerek Sağlık köyü yoluna girerek köye yürüyerek yürüyüşümüzü bitirdik.
Yaptığımız sert iniş dışında herkesin rahatlıkla yürüyebileceği bir parkur. Parkur boyunca hiç su kaynağı yok. Yürüyüş boyunca gerekli yiyecek ve içeceklerin, yürüyüşten önce çantaya konması gerekli.

PictographPanorama Altitude 623 ft

PATİKA

PictographRuins Altitude 1,279 ft

KEÇİ KALESİ

PictographRisk Altitude 870 ft

TEHLİKELİ İNİŞ

Patika girişi güzeldi, soradan patiklar kayboldu. Olan patikaları da çalılar ve makilikler kapatmış. Hele, bir kaç gündür yağan yağmurlardan sonra toprağın kabarması, yüzeydeki taşların gevşemesi, ıslak otların kayganlığı bizleri oldukça zorladı. Çok tehlikeli bir iniş gerçekleştirdik maalesef.

PictographRisk Altitude 613 ft

VADİ (RİSKLİ İNİŞ)

Zorlu ve riskli bir inişten sonra, vadideki bu dere yatağı bize öyle keyif verdi ki...

PictographPicnic Altitude 460 ft

SAĞLIK

• Photo of Onur Can
    Onur Can Feb 12, 2024

I have followed this trail  verified  View more

Kolay başlayıp zor biten yer yer tehlikeli olur tecrübe istiyen bir rota manzara ve atmosfer olarak mükemmel tatmin edici