Kaz dağları çevresi - 7. Etap - 31.08.2016 [Ayazma - Sarıkız - 1. Kısım]

Photo ofKaz dağları çevresi - 7. Etap - 31.08.2016 [Ayazma - Sarıkız - 1. Kısım] Photo ofKaz dağları çevresi - 7. Etap - 31.08.2016 [Ayazma - Sarıkız - 1. Kısım] Photo ofKaz dağları çevresi - 7. Etap - 31.08.2016 [Ayazma - Sarıkız - 1. Kısım]

Very difficult
September 4, 2016
August 2016

near Dağoba, Çanakkale (Türkiye)

Ayazma içerisinde kamp kurup geceyi geçirdikten sonra sabah Sarıkız'a doğru yola çıktım. Hemen ayazma içerisinde bir patikadan merdivenlerle yükselmeye başlıdım. Çok yukarıya çıkmadan gürül gürül akan bir su var. Buradan suyumu tazeledim. Bundan sonra parkurun içinde yakın mesafede bir su kaynağı vardı. Sonrasında yol üstünde bir daha su bulamadım ve ertesi gün inişe geçene kadar tekrar kaynağına rastlamadım. 3 litrelik su torbası taşımak zahmetli olsa da beni bir gün boyunca su arama derdinden kurtardı.
Bu rotanın zor kısmı 500 m'den 1750 m'ye tırmanmak oldu. Yolun bir kısmında orman içi patikaya girmem gereken yeri kaçırınca kendime macera aradım ve farklı bir yol denedim. Bu sırada ufak bir şelale buldum. Burada keyif yaptım. Geldiğim yoldan değil de orman içerisinden takip ettiğim rotaya dönmeye çalışmak 2 saat kadar zaman kaybettirdi (Benim rotamı bu noktada takip etmeyin).
Wikiloc üzerinde Ayazma'dan Sarıkız'a dolambaçlı olmayan bir rota ararsanız mkirazdiken'in Sarıkız - Karataş - Ayazma (tersten takip etmek lazım) veya DAGCI DAGCILIK'ın Ayazma - Karataş (gidiş - dönüş) rotalarına bakabilirsiniz.
1200 m yükseldikten sonra bir süre dinlendim. Yoldan çıkma sonucu wikiloc'un topografik haritalarını nasıl etkin kullanacağımı ve topografik haritadaki bilgilerin rota çizmekte nasıl önemli olduklarını çok hızlı ve pratik bir şekilde öğrendim. İkinci öğrendiğim şey ise uydu görüntülerinde görünen şeylerin hiç bir anlam ifade etmeyebileceği oldu :) Yani orada görünen yol gibi şey bir aşılamayacak bir vadi olabiliyor.

Ayazma

Ayazma'da kam kurduğum yer.

Dere

Ayazma'nın içinden akan dere

Rortaya giriş

Rortaya hemen Ayazma içerisindeki görevli binasının yanındaki merdivenlerden giriliyor.

Dere

Ayazma'nın yukarısıda su aldığım kaynak.

Yol ayrımı - sağdan git

PictographInformation point Altitude 1,793 ft

Tırmanış

Orman

PictographInformation point Altitude 2,625 ft

Ayazma afrodit parkuru

Orman patikası

Manzara

Bu noktada orman yolundan ayrılıp patikaya girmem gerekiyordu.

PictographWaterfall Altitude 2,612 ft

Şelale

Orman

PictographInformation point Altitude 3,203 ft

Yola kavuştum

Uzun süre ormanda dolaşıp asıl rotaya ulaşmaya çalıştıktan sonra bir orman yolu buldum. Bu yoldan ilerleyerek takip ettiğim rotaya tekrar çıktım.

Yola giriş noktası

Rotaya tekrar giriş noktam. Yol üzerindeki taş işaretlere dikkat edince yanındaki patikayı fark edebildim ve ormana girdim.

Patika tırmanmaya devam ediyor

Manzara

Sabah etabının sonu - yemek vakti