KAYNAŞLI YOLU Samandere Şelalesi - Tekir Otel

Photo ofKAYNAŞLI YOLU Samandere Şelalesi - Tekir Otel Photo ofKAYNAŞLI YOLU Samandere Şelalesi - Tekir Otel Photo ofKAYNAŞLI YOLU Samandere Şelalesi - Tekir Otel

Very difficult
August 10, 2017
August 2017

near Bucakkurulu, Düzce (Türkiye)

Ruhumun Dinlenmesi

1.gün / Abant Gölü - Örencik Yaylası / 2. 1 km

18.07.2017 tarihinde sevgili annemizi kaybettik. Acısı yürek yarası, ruhumun ezilişi, iç sıkıntısı.
Kıymetli eşim ve ailem ile bütün arkadaşlarımın destekleri bu dönemi atlatmama yardımcı oluyor.
Ruhumu sakinleştirmem için ilacım DOĞA. Bana orman gerek, ağaçların hışırtısı, rüzgarın sesi, derenin gürültüsü, köpeklerin havlaması gerek. Bana yürüyüş gerek.
Kaynaşlı'lı yol arkadaşım Metin Uluışık ile Kaynaşlı'da buluştuk. Düzce'de köfte yemeden yürüyüşe başlamak bize yakışmaz dedi.
Düzce'de Arnavut Bayram'ın Kebap Salonu Mavi Köşe (0380 512 3472) de önce köfte sonra üzüm şırası eşliğinde kaymaklı ekmek kadayıfı mükemmel bir menü oldu.
Yol arkadaşımın dayısı Remzi Yıldırım bizi Abant Gölü Tabiat Parkı'na götürdü. Yürüyüşümüz göl kenarından başladı. Bugünkü hedefimiz uygun bir kamp alanı bulmak.
2 km lik bir yürüyüş ile Örencik Yaylasına ulaştık. Cami yanında çimenlerin üzerine bütün yaylayı görebileceğimiz bir noktada kampımızı kurduk.
Bu yürüyüş boyunca Bolu Ormanlarında yayladan yaylaya ilerleyerek Kaynaşlı'ya ineceğiz.

2.gün/ Örencik Yaylası - İkizler Oflu Yaylası
Yol: 16.0 km
Toplam Yol: 18.1 km

Bütün gece yağan yağmur sabaha karşı kesildi. Sanki bize "Haydi kalkın, kahvaltınızı yapın ve çadırınızı toplayıp yola çıkın. Ben yağmaya devam edeceğim" dedi.
Öyle de yaptı.
Hafifçe tırmanışa geçerek önce Çayırlık mevkiinden, sonra sırasıyla Sinekli Yaylasından ve 500 metrelik sıkı bir tırmanışla Sakarca Yaylasından geçtik. Sakarca yol arkadaşım Metin Uluışık ın köyünün yaylasıdır. Herkes yol arkadaşımı tanıyor. Ben de orada Giresun 'lu bir hanım ile tanıştım. Böylece ödeşmiş olduk.
Sefa Yaylası, Kütüklü Yaylası ve Yeniköy Yaylasından sonra bu gece kamp yapacağımız İkizler Oflu Yaylasına ulaştık.
Bugün bütün gün yağmur altında yürüdük. Koyu yeşil tonların hakim olduğu kalem gibi düzgün uzun çamların oluşturduğu sık orman içinde kıvrıla kıvrıla uzayan orman yollarını takip ettik. Arasıra karşılaştığımız az sayıda ineklerle ve onları sessizce koruyan köpeklerle selamlamlaştık.

3.gün/ İkizdere Oflu Yaylası - Kütüklü Yaylası
Yol: 15.7 km
Toplam Yol: 33.8 km

Oflu İkizdere Yaylasında sohbeti bol, kahkahası bol bir akşam geçirdik. Çaylar ve büskuitler eşliğinde başlayan sohbetimizin kahramanları Kaynaşlı ‘lı Emekli Nakliyeci Burhan Erdem (değerli ağabeyim Oktay Özyol 'un tanıdığı) ile Emekli Öğretmen Ahmet Güner oldular. Konuşmaları tatlı, esprileri ince insanlar. Neşeleri bol olsun.
Kampımızın hemen yanından orman içine dalan, uzun yıllardır kullanılmamış ve kaybolmaya yüz tutmuş eski patikaları izledik. Botanik Parkında ilerliyor gibiydik. Ender güzellikler içinde sadece bize ait bir dünyada gelinlik.
Sonra 3-4 km.lik orman yoluyla Topuk Yaylasına ulaştık. Ankara Adalet Spor futbol takımı ile Katar’dan bir futbol takımının antreman çalışmalarını seyrettik.
Fenerbahçe Kulübü Otelinde uzun bir dinlenme ve kahve molası verdik.
Sonra yine orman yolundayız. 1 km sonra bir dereyi geçerek eskiden göç yolu olarak kullanılmış çok eski bir patikayı bulmaya çalıştık. Aslında patika görünmüyor, geniş yapraklı “Paldır” bitkisi ile tamamen kapanmış patikayı paldır küldür yürüdük. Dere taşkınları patikayı göçertmiş, sulak toprakta heryeri çeşitli uzun otlar kaplamış. Epeyce uğraşarak kaygan taşlarla kaplı dereyi ve “pilavlık “ denilen kaymış bölgeyi zorlukla geçtik. Dikenlerle dolu orman içinde dik bir tırmanış sonunda eski göç yolunun hala hayatta kalmayı başarabilmiş bölümlerine ulaştık. Tepe noktasında orman yoluna çıktık. Orman yolunu takip ederek önce Buz Gibi Suya ve sonra Şifalı Suya ve nihayet Kütüklü Yaylasına ulaştık.
Kamp noktamızda piknik hazırlığı yapmakta olan İzmit’ten Sürmeneli Matematikçi ProfMath Ali Kulaçşi Zuhal Çubukçu Kulaç ile kızları Betül, Bahar ve Büşra Kulaç Ailesi ve ayrıca Akyazılı Mehmet Kulaç Kebap Partisine davet ettiler.
Ne kadar şanslıyız. Kulaç Ailesi ile tanışmış olmanın ve misafirperverliklerinin mutluluğunu yaşadık. Teşekkürler Kulaç Ailesi.

4.gün / Kütüklü Yaylası - Samandere Şelalesi
Yol: 16.4 km
Toplam Yol: 50.2 km

Orman Yolunu takip ederek parkurun en yüksek noktası olan bir tepeyi (1515 m) aştık ve Eski Oba Yaylasına ulaştık. davar yetiştiriciliği sona erince terkedilmiş eski bir çimenlik.
Orman yollarını ve artık kullanılmayan eski kestirme patikaları kullanarak dik inişlerle 780 m kotuna kadar alçaldık. Bu yol boyunca karşılaştığımız orman işçileri ile sohbet ettik.
Metin Uluışık hocam ile Şelale Değirmen Yayla Evleri 'nde kamp yapmaya karar verdik. Sırt çantalarımızı kamp yerine bırakarak öncelikle Samandere Şelalesi ve civarını dolaştık. Pazartesi olmasına rağmen oldukça kalabalıktı.
Bu akşamın ana yemeği tereyağında alabalık tava olacak.

5.gün / Samandere Şelalesi - Tekirin Evi
Yol:13.9 km
Toplam Yol: 64.1 km

Çağlayarak akan suyun gürültüsünde insan nasıl uyuyabilir? İnanın arkadaşlarım, birkaç dakika sonra ninni gibi geliyor. Nefis bir uyku oldu.
Samandere Şelalesi Milli Parkının en güzel tesisi Düzce Belediyesine ait piknik alanı ve restoranıdır. Başka yerlerde oyalanmamanızı tavsiye ediyorum.
Önce asfalt, sonra stabilize yolu takip eden yolumuz Çakırsayvan Köyünden sonra yıllardır kullanılmamış orman yolu ve patikasına dönüştü. Şimşir ormanı içinde zaten görünmez hale gelmiş patikayı tamamen kaybettik. Çok aşağılardan gelen sesini duyduğumuz Şimşir Deresini hedefleyerek ve akıntı izlerini takip ederek zorlukla su kenarına ulaştık. Bu bölgede kendi parkurumuzu kendimiz çizdik. Arkadaşım Metin Uluışık ve ben çok yorulduk.
Şimşir Deresinden sonra traktör yolu üzerinde yine yükselmeye başladık. Hedefimiz Sazköy, fakat yine onlarca yıldır kullanılmayan ve karşılaştığımız köylülerin bile bulamayacağımızı söyleyerek uyardıkları eski patikalardan geçiyor parkurumuz. Dedikleri gibi oldu. Patika yok oldu. Yine iş bize düştü. Doğa deneyimlerimizi kullanarak kendi izimizi yarattık ve bu badireyi de atlattık.
Ortanca çiçekleri ile süslenmiş bahçesi olan bir köy evinin sakinleri bizi davet ettiler. Yeni hazırlanmış buz gibi kırmızı erik suyu ile serinledik. Teşekkürler Ankaralı arkadaşlarımıza.
Sazköy'de Abazha yemekleri ile ünlü Tekirin Evi Pansiyon ve Restoranı'na ulaştık. Artık son bir ziyaret noktamız kaldı. Terkedilmiş 2 adet eski Değirmen ile Küçük Şelale ve Büyük Şelale.
Bir patika üzerindeki değirmenleri ve daha aşağıdaki şelaleleri fotoğraflamak gerçekten zor oldu. Toprak ve kayalar ıslak ve yosunlu halde. Bölgede henüz hiçbir düzenleme yapılmamış. Seyir ve fotoğraf çekimine gelecek insanlar için oldukça tehlike arzediyor.

SONSÖZ
Bizler, suyun ve yeşilin ülkesi diyebileceğimiz bu parkurda aradığımız macerayı ve adrenalini bulduk. Çok memnun kaldık. Ayak izlerimizi takip edecek arkadaşlarımız için önemli bilgiler (kamp yerleri, su kaynakları ve zor mevkilerde belirgin iz kayıtları) hazırladık.
Lakin bizleri Kaynaşlı Yürüyüş Yollarına yönelten kişi Türkiyenin en usta yürüyüş yolu yaratıcılarından biri olan hocamız RS Demirel Ersin Demirel hocamızdır. Biz hocamızın izlerini takip etmeye devam edeceğiz. Teşekkürler hocam.

Doğada Kalalım Sağlıklı Olalım.

Bu yürüyüşe ait fotoğraflar ve daha fazlası için