← Part of Samanlı Dağları

Kayaüstü Yaylası ( 2012 11 )

June 19, 2020
November 2012

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

Geçen temmuz da çıkartmıştık Kayaüstü’nün rotasını, o zaman her taraf yemyeşildi. Şimdi ise hafta içi vadettiğimiz gibi, başta kayın, titrek kavak ve akçaağaçlar olmak üzere tüm orman sarıdan kızıla sımsıcak renklerle cayır cayır yanıyor Bir göknarlar uymuyor onlara, hepsine inat yeşilin bekçisiler çünkü...

Güneşli, çok güzel bir hava var üstümüzde, ne sıcak ne de serin. Kayaüstü sapağında arabadan inip yürümeye başlıyoruz, ilk adımlarda ekip neşeli ve dinamik. Yolumuzun üzerindeki her şey , ilk karşılaştığımızda utangaç olan salyangoz, asırlık bir gövdenin üzerinde bitmiş ağaç mantarları, tilkinin çamurdaki ayak izleri, bu enerjiden nasibini alıyor.
Yaylaya ulaşmamız da fazla zaman almıyor, hemen buraya ismini veren kayalıklara seyirtiyoruz. Ayağımızın altında uzanan etkileyici manzarayı seyrediyoruz ama bir o kadar da dikkatliyiz.

Öğle molasında sırtımızı yaylanın tam ortasındaki ceviz ağacına yaslıyoruz. Ağacın bereketi hala devam ediyor biz de altından nasibimizi topluyoruz. Arada ateş çoktan yanmış, bir taraftan biber, soğan ve sucuklar hazırlanıyor. Ve yeterince köz birikince sırayla ateşi ziyaret ediyorlar. Biz de acıkmışız ...

Yemekten sonra yürümeye devam ediyoruz. Sararan, kuruyan yapraklar yolumuzu bir halı gibi kaplamış. Hışırtıları ayrı bir huşu veriyor… Rahat bir tempoyla arabamızın bizi beklediği noktaya ulaşıyoruz, buraya bir de mayıs ta ormangülleri açtığı zaman gelmeyi düşleyerek…