← Part of Samanlı Dağları

Kayaüstü Yaylası ( 2012 07 )

January 18, 2021
July 2012

near Kazandere, Kocaeli (Türkiye)

Bu sefer Kazandere'nin içinden aktığı vadinin doğusunda, Kayaüstü Yaylası'ndaydık. Aksığın Köyü'nün Karapınar Mah. den başlayan bu 7 km lik parkur Kayaüstü Yaylasına uğradıktan sonra Tepecik Köyü'nde sona eriyor.

Karapınar'daki evlerin ve meyve bahçelerinin arasından toprak yolla yükselmeye başlıyorsunuz. Sağınızda Kazanderenin içinden aktığı vadi ve karşıda Kungul Dağı'na, Aytepe'ye kadar olan sırt görüş alanınızda bu tırmanış sırasında.

Yol boyu hemen kelebekler eşlik etmeye başlıyor zaten, beyazmelek, cengaver, çokgözlü en sık rastlananlar. 2-3 Km lik bu çıkış yolun sola, Kayaüstü'ne dönmesiyle son buluyor. Parkur çoğunlukla yüksek kayın, kestane ağaçlarının arasından geçiyor, sıcak havalar için yeterince gölge bir rota yani...

Kayaüstü ise birkaç evden oluşan küçük, şirin bir yaylacık... Buradan çıkan küçük bir patikayla da yaylaya adını veren kayaların üstüne ulaşıyorsunuz. Gördükleriniz gerçekten etkileyici, ayağınızın altından başlayan büyük bir uçurum, ufka kadar bu boşluğu dolduran Tepecik Köyünün evleri ve bahçeleri, Yuvacık Barajı, arkalarında demirleyen gemileriyle İzmit Körfezi, şehir, hepsi kademe kademe görüş alanınızda...

Manzaranın tadını yeterince çıkarttıktan sonra Tepecik Köyü'ne doğru alçalmaya başlıyoruz patika boyunca. 640 m irtifadan başlayan parkur 5 km nin sonunda en son bu kayalarda 1095 m yi görmüştü . Şimdi kalan 2 km de tekrar 680 m irtifaya ineceğiz. Bu bizi çok dik bir inişin beklediğini gösteriyor...

Tam da düşündüğümüz gibi oluyor, dikkatli ve yavaş bir şekilde köye ulaşıyoruz. Köyde ise yolu sorduğumuz Ali Amca'nın misafiri oluyor, bahçesindeki çardakda soluklanıyoruz. Bu güzel parkura sonbaharda tekrar geleceğiz...