Kavrun - Büyük Deniz Gölü - Meterez - Serdar Aşıtı - Mezovit - Kavrun

Photo ofKavrun - Büyük Deniz Gölü - Meterez - Serdar Aşıtı - Mezovit - Kavrun Photo ofKavrun - Büyük Deniz Gölü - Meterez - Serdar Aşıtı - Mezovit - Kavrun Photo ofKavrun - Büyük Deniz Gölü - Meterez - Serdar Aşıtı - Mezovit - Kavrun

one day 4 hours 13 minutes
June 7, 2020
June 2020

near Kavran Yaylası, Rize (Türkiye)

İki gün bir gece üç kişi gerçekleştirdiğimiz kamplı faaliyet. Aslında üç gün iki geceydi ama asıl faaliyet ve gps kaydı ikinci gün Kavrun’da başladığı için bu şekilde yazdım. Trabzon’dan gelen arkadaşlarım memur olduklarından “Ne kadar nefes alabilirsek o kadar iyi!” anlayışıyla cuma günü mesai biter bitmez kendilerini Çamlıhemşin’e attılar. Onlarla buluşup Kavrun Yayla yolunun başlarında Galer Düzü’ne yakın uygun bir yerde bir gece konakladık. Sabah erkenden Kavrun’a yola koyulduk. Yaylanın henüz tam olarak şenlenmediği, çığ artıklarının kalkmadığı bir zamandı. Bu yaylanın karakteristik özelliği olan çöplük her sene olduğu gibi bu sene de duruyordu. Her yer hurda, buruş buruş olmuş saclar, tahta parçaları, plastik vs ıvır zıvırla doluydu. Burada çok oyalanmadan Büyük Deniz Gölü’ne doğru patikaya girdik. Kısa kısa dinlencelerle kamp bölgemize ulaştık. Çadır kuracak kuru biyer hemen hemen yoktu. Geleneksel yerimiz henüz bataktı, göl kenarında biraz dolaşıp nispeten uygun bir yer bulduktan sonra çantaları bırakıp matları çıkardık ve çadırı kurmadan önce biraz uzandık. Çıplak güneşi sevmediğimden ben çok uzanamadım kalkıp gölde ayaklarımı serinlettim. Arkadaşlar hazır olunca çadırı kurup biraz yemek yedik. Sonra çadırda dinlenceye geçtik. Öğleden sonra Güneş sakinleşince Çeymakçur Aşıtı’na doğru gezintiye çıktık. Biraz fotoğraf çektik. Buraya ilk kez gelen arkadaşa görünen zirvelerin hangisi olduklarından bahsettim. Dolana dolana çadıra döndük. Bir şeyler daha atıştırıp sohbet muhabbet derken hava karardı ve yattık. Sabah çadırı topladıktan sonra kahvaltı yapmadan birkaç bisküvi atıştırıp yola çıktık. Gözlüğümü ve şapkamı arabada unuttuğumdan erken vakit Güneş sertleşmeden önce tamamıyla karlık rotayı aşıp aşıta ulaşmam şarttı. Aksi halde gözlerim ve yüzüm mahvolacaktı. Arkadaşlarımı da bu acele duruma ben sokmuş oldum. Bandanayı gözlerime kadar çektim ve onlardan önce yola çıkıp sert kar başladığında kramponlarımı da takıp elde kazmayla aşıt yoluna vurdum. Aşıta ulaştıktan sonra arkadaşlarımı bekledim. Burası beni her zaman büyülemiştir. Çamlıhemşin’de dağlara bu kadar yakın ve bu kadar yüksek birkaç bölgeden biri burası: Serdar Aşıtı. Arkadaşlarım da gelince çay demleyip müzik dinledik. Bol bol fotoğraf çektik. Yaklaşık 45 dakika sonra inişe geçip Mezovit Çayırı’na ulaştık. Tabi çayır karın altındaydı, yavaş yavaş inişi sürdürüp kapıdan geçtikten sonra vadideki düzlük bir yerde mola verdik. Dere kenarına gidip biraz dereye girdik. Oyalandıktan sonra yola devam edip aracımıza ulaştık ve böylece faaliyet bitmiş oldu.

Serdar aşıtına çıkarken mevsimden dolayı henüz erimemiş sert kar tabakaları mevcut. Bu alanlarda kazara kaymak tehlikeli sonuçlara sebep olabilir. Krampon ve kazma bulundurulması emniyetli olur.

• Photo of Çağan
    Çağan Sep 30, 2020

Teşekkürler.

• Hayati Türe Oct 2, 2020

Bu rotayı Serdal Geçitine kadar gidip aynı yönde dönerek bir kısmını tamamladık. Eylül ayı olduğundan hava güzel idi ve kar yok idi fakat Yukarı Kavrundan yürüyüşe başladğımız anda yağmura kaldık. Ne yazık ki çoğu arkadaşımızın kamp malzemeleri ve kıyafetleri ıslandı. ;Büyükdeniz Gölü' de kamp kurduk ve samanyolu gözlemi harika bir gece ve aydınlılk bol güneşli bir güne uyandık. Özetle kampımız ve yürüyüşümüz harikaydı yalnızca kamp malzemelerini optimize edemediğimizden ve eşimizin yüklerini de taşıdığımızdan biz erkekler yıkıldık:)

• Photo of bayram kus
    bayram kus Oct 2, 2020

@Hayati Türe Tebrikler. Ben tek gezdiğim için sıkıntım olmuyor :) Bazen grupla gezdiğimizde en genç ben oluyorum ve 11 kiloluk çadır çantama ek oluyor.