Kavaklıdere - Nazarköy

November 26, 2023
November 2023

near Kavaklıdere, İzmir (Türkiye)

Efeler Yolu Projesinin ilk parkuru olan bu rotayı 20 kişilik ekip ile yürüdük. Parkurun orjinali 18 km civarı, benim telefonumun GPS özelliğinde bir sorun olduğu için duraklamalarda olduğum yerde sürekli hareket halinde göstererek ortalama 3 km kadar fazla mesafe kaydı yapmıştır.

Benim çizdiğim parkur üzerinden değerlendirecek olursam, 16 ncı kilometreye kadar işaretleme ve patika açıklıkları harika diyebilirim. Sorunsuz bir şekilde buraya kadar ulaşabilirsiniz. 16 ncı km sonrası kısa bir tırmanış ile kayalık yapıya sahip bir tepeye tırmanıyorsunuz. Bu sizin son tırmanışınız, buradan sonra işaretleri ayırt etmek zorlaşıyor, arazi birden akdeniz bitki örtüsüne dönüşüyor, makilik bir hal alıyor. İşaretlemeler burada biraz seyrek kalmış. Yer yer çalılara asılı naylon emniyet şeritleri var bunları dikkate alabilirsiniz. Ortalama olarak 1 buçuk km bu şekilde zemin yapısı bozuk arazide devam ettikten sonra stabilize yola iniyorsunuz.
Yine parkurun 19 ncu km sinde sağa patikaya girdikten 200 metre sonra sola dönüş veren yerde patika neredeyse kapanmış durumda ve işaretler görünmüyor. Burada biraz dikkat yada gerupla yürüyenler grubu bekleterek öncünün bir keşifi sonrası hareket ederlerse sorun yaşamayacaklardır.
Bu parkuru yürüyecek gruplar imkanları varsa yürüyüş sırasında yanlarına emniyet şeridi olarak kullanılan naylon parçaları yada artık kumaş parçalarından hazırlıyarak işaretlerin zayıf kaldığı yerlerde işaretlemelere destek olacak şekilde bağlamalar yapabilirse inanın sonraki gelenlere büyük katkı sağlamış olacaklardır.
Parkurun hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkürler. Zevkli macera dolu muhteşem güzel bir rota.