KAVACIK-GÖLCÜK

April 28, 2024
April 2024

near Kavacık, İzmir (Türkiye)

Kavacık köyünde içtiğimiz sabah çaylarından sonra yürüyüşümüze başladık. Köy meydanının güneyinde kalan dar sokaklardan, patikaya girip dereye indik. Patika dereye inene kadar kayalık ve dar. İnerken kolayca kayan, mıcır gibi küçük taşlara son derece dikkat edilmeli. Derenin karşı yamacındaki patikalardan batıya yöneldik. Bir buçuk km kadar bağlar arasındaki yollarda yürüdükten sonra güneye, Efemçukuru yönüne devam ettik. Bu bölümde, çam ormanları arasında güzel patikalar ve manzaralar var. 2,7 ile 4,8'nci kilometreler arasında da güzel çam ormanları var. 4,8'nci kilometrede 655 rakımlı kayalık tepede kısa bir manzara izleme ve fotoğraf molası yaptık. Bu kayalık tepe, çevrenin neredeyse en yüksek noktası. Her yöne doğru çok güzel manzaralar izlenebiliyor.
Burada yaptığımız kısa moladan sonra, tepenin batı tarafından aşağıya inmeye başladık. Burası biraz dikkat edilmesi gereken ve risk içeren kayalık bir bölüm. Kayalık bölümden sonra biraz yanık alan, sonra da sık çam ağaçları bulunan, belirli patikaların olmadığı bir bölüm var. Beş yüz metre kadar dik bir iniş yapılarak alt taraftaki zeytinliğe iniliyor.
Sonrasında bahçe ve orman yollarından mola yerine kadar, dört km güneş altında yürüdük. Moladan sonra da, Gölcük köyüne kadar beş km daha yürüyerek günü tamamladık.
Parkurun, kayalık tepeden iniş bölümü ve 10 ile 13,5 kilometreleri arası riskli ve zor diyebiliriz.
Parkur boyunca içilebilir su kaynağı yok. Yürüyüşe başlarken, tüm ihtiyaç maddelerini Kavacık köyündeki bakkallardan almakta yarar var. Parkurda herhangi bir işaretleme de yok. Biz, büyük bölümde doğaçlama yürüdük. Bazı bölümlere özel arazilerden, zeytinlikler içinden geçmek durumunda kaldık.
Bu parkur yürüyüş grupları ve bisiklet sporu için uygun değildir.

KAVACIK

DERE

KAVACIK SIRTLARI

DERE YATAĞI PATİKALARI

Çam ormanları arasında, Kavacık yönünden Efemçukuru yönüne uzanan güzel bir vadi.

ORMAN YOLU

Eski orman yolundan yukarıya çıkılırken, sağdaki yamaçta kalan çamlar içine yeni bir yol açılmış. Yeni açılan bu yoldan iş makinesi (ekskavatör) geçirilerek, az ilerideki dere yatağında su kaynağı aramak için kazı yapılmış. Biraz uzun ve derin çukur açılmış. Ancak, istenilen su kaynağı bulunamamış. Ne yazık ki bu iş için bir çok çam ve çınar ağacı zarar görmüş. Yeni açılmış izlenimi verilen bu yol kazı çukurunda bitiyor.

ÇAMTEPE, GÖDENCE MANZARALARI

KAYALIKTAN KAVACIK MANZARASI

KAYALIK TEPE

PictographRisk Altitude 1,964 ft

RİSKLİ İNİŞ

Kavacık-Çamlı-Gödence arasında kalan 652 rakımlı kayalık tepenin batı yönündeki yamacından inerken oldukça dikkatli olmak gerekiyor. İlk bölüm dik bir kayalık. Sonra da, sık ağaçlar olan, belirli patikası olmayan bir yamaç.

SIK AĞAÇLIK BÖLÜM

ZEYTİNLİK ve ORMAN YOLU

Zorlu bir inişten sonra, düze çıkarak rahatladığımız nokta.

PictographIntersection Altitude 763 ft

ÇAMTEPE YOLU

Bariyerle kapalı özel yoldan Çamtepe arazi yoluna indiğimiz bölüm. Yol toprak, güney yönü Çamtepe köyüne, kuzey yönü Çamlı ve Kavacık yönüne devam ediyor.

PictographRiver Altitude 750 ft

DERE

GÖDENCE'YE DOĞRU

PictographPicnic Altitude 1,586 ft

MOLA

AĞAÇ KESİM ALANI

Bu bölümdeki orman yolu yeni açılmış. Güney yönüne bir süre devam ediyor, üç km sonra yol bitiyor ve belirsiz patikalara girmek zorunda kalınıyor.

SOLA DEVAM

YENİ ORMAN YOLU

YENİ ORMAN YOLU SONU

Yeni açılan orman yolu burada bitiyor. Buradan sonra belirsiz, kapanmış patikaları bulup izleyerek devam etmek gerekiyor.