Katta Chimyon togʻi - Gran Chimgan

October 29, 2022
October 2022

near Chimgon cable car station, Toshkent viloyati (O‘zbekiston)

Descric la ruta en dues parts. La primera i més important és com arribar fins al punt de sortida:

Com arribar a Chimgan:
- Comprar bitllets a la ticket office. Edifici esquerre estació Tashkent. Al mateix dia. 5000 som/persona.
- Hem de preguntar per saber la via i hora a la mateixa estació. És a la via 3 i agafem el de les 14h. Surt puntual.
- Cal avisar al revisor de la parada que es vol baixar. Altra manera no paren a totes. Només si veuen algú que vol pujar. Nosaltres ens vam passar Gasalkent i vam baixar a Xo'jakent.
- Aquí hem agafat un taxi just a la sortida del tren, a l'altra banda de la carretera. 100.000som/ 2 persones. Fins a Chingam.
- A Chingam hem trobat una botiga de queviures i gent que ven fruita (bàsicament pomes) al carrer.
- Hem fet nit al Apple Garden Hostel, que ja teníem reservat. L'endemà, en Mamet, que és la persona que té el hostel, ens ha portat fins al punt de sortida. Hi ha botiga de queviures.
- Hem tornat a peu tornant de l'excursió.
- Hem tornat de Chingam a Gazalkent amb taxi per 50000 som/ 2 persones.
- I des de Gazalkent fins a Tashkent amb un taxi compartit, mashkruta, 20000 som.

La ruta en si:
No té pèrdua seguint el gps. A més, tot i no haver trobat ningú en tot el recorregut, es veu freqüentat, ja que el camí és bastant evident en la seva major part.
La primera part és caminar. La segona part té algun tram que hem de posar alguna mà en un terreny pedregós i caldrà anar amb compte. També hi ha un pas d'uns 50m on hi ha un cable rovellat que ens serveix d'ajuda per fer el pas més segur. En general no és una ruta ni complicada ni perillosa, però sí que cal estar alerta en alguns passos.