← Part of Katırlı Dağı

1938
December 11, 2018
November 2018

near Hamidiye, Bursa (Türkiye)

Katırlı Dağı'na tırmanan yolun daha başında dallarından sarkan o kırmızı kocayemişler o kadar davetkardı ki dayanamayıp indik arabalardan tadlarına bakmak için.

Bu seneki hasadın başladığı zeytinliklerin arasından kıvrılan yol Güvenli Köyü'ne çıkardı bizi çok geçmeden. Kahvede çaylar çoktan demini almış olsa da sis ve pusun hakim olduğu hava bu sefer izin vermedi Gemlik Körfezi'ni görmemize.

Köyü ve sisi arkamızda bırakıp Hamidiye mevkiindeki suyun başına, güneşi görene kadar yükseldik bizde. Sonbaharın göz alıcı sarı, kırmızı ve turuncularına bürünmüş kayın ve meşelerin süslediği bir yol bizi bekliyordu.

Yol boyu sonbaharın nimetlerinden faydalanmayı da ihmal etmedik elbette. Bolca kuşburnu topladık, Dağ muşmulalarının tadına baktık, kuzukulağı bile bulduk. Ayrıca kocaoğlana ait bir sürü iz vardı yollarda, bir de yaban domuzlarına.

Puslu hava İznik gölünü görüşünü kısmen engellese de yaklaşık 1000 metre yükseklikten ona bakmak gene de keyifliydi.

16 Km lik yürüyüşün sonunda bizi bekleyen ateş, demlenmiş çaylar ve katılan arkadaşlarımızın özveriyle hazırladığı kekler kurabiyeler ise günün o tatlı yorgunluğunu unutmak için birebirdi.