Καταρράκτης Τρύπης απο Τιθορέα

September 29, 2023
June 2023

near Tithoréa, Central Greece (Greece)

Ο καταρράκτης της Τρύπης βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1200 μέτρων στην χαράδρα της Βελίτσας του Παρνασσού και ανάμεσα στις κορυφές του Λιάκουρα και Καλόγηρος. Απέχει σε ευθεία 5 περίπου km ΝΔ της Τιθορέας στην Φθιώτιδα. Υπάρχουν δύο παράλληλοι καταρράκτες. Ενας μικρός που πηγάζει μέσα απο μία τρύπα των βράχων απ΄όπου πήρε και το όνομα "Τρύπη". Ο μεγάλος καταρράκτης έχει ύψος 82 μέτρα.
Η διαδρομή που έγινε στις 24-6-2023 ξεκινά πριν την είσοδο στην Τιθορέα. Στην διασταύρωση Δ1 πηγαίνουμε αριστερά προς την μονή Παναγίας Οδηγήτριας ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο μέχρι την διασταύρωση Δ2 για την μονή. Εκεί ακολουθούμε τον χωματόδρομο αριστερά μέχρι το εκκλησάκι του Αγ. Ιωάννη. Ο χωματόδρομος είναι άνετα βατός με 4x4 όχημα ή και με συμβατικό ανάλογα με την εποχή.
Απο το εκκλησάκι ακολουθούμε το μονοπάτι για 2 km περίπου μέχρι να φτάσουμε το ρέμα. Ολη η διαδρομή είναι μέσα στα έλατα. Περνάμε απέναντι στο ρέμα και συνεχίζουμε σε ανηφορικό μονοπάτι. Μετά απο 1 km περίπου φτάνουμε σε βράχο όπου υπάρχει ένας μπλέ σωλήνας. Σκαρφαλώνουμε στην κορυφή του βράχου με την βοήθεια των σχοινιών που υπάρχουν. Μετά σπο 200 μέτρα περίπου φτάνουμε σε κατακόρυφο βράχο όπου υπάρχει σιδερένια σκάλα ύψους περίπου 15 μέτρων. Υπάρχουν και σχοινιά.
Προσοχή κάποια στηρίγματα της σκάλας έχουν φύγει με αποτελέσμα να κουνιέται.
Το μονοπάτι στη συνέχεια γίνεται στενό και με ήπια κλίση. Μερικά μέτρα μετα την σκάλα φαίνεται ο κατρράκτης. Το μονοπάτι μετά απο 300 μέτρα φτάνει σε πολύ στενό σημείο όπου υπάρχουν συρματόσχοινα. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατι το τσιμεντένιο μονοπάτι που υπάρχει εκεί έχει υποχωρήσει σε κάποια σημεία ενώ το νερό που στάζει απο το πλάι το καθιστά και γλιστερό.
Μετά απο λίγα μέτρα φτάνουμε στον μικρό καταρράκτη που πηγάζει μέσα απο την τρύπα. Ακολουθούμε το μονοπάτι κατεβαίνοντας προς το ρέμα με την βοήθεια σχοινιών που υπάρχουν εκεί. Στο ρέμα πάμε αντίθετα στη ροή για να φτάσουμε στη βάση του μεγάλου καταρράκτη ύψους 82 μέτρων η περνάμε απέναντι και ανεβαίνουμε προς την πλαγιά για να δούμε απο εκεί τον καταρράκτη.