Καταρράκτης Δερματά στα Ριζώματα Ημαθίας

Photo ofΚαταρράκτης Δερματά στα Ριζώματα Ημαθίας Photo ofΚαταρράκτης Δερματά στα Ριζώματα Ημαθίας Photo ofΚαταρράκτης Δερματά στα Ριζώματα Ημαθίας

June 1, 2022
April 2022

near Rizómata, Central Macedonia (Greece)

Ο καταρράκτης Δερματά βρίσκεται στο χωριό Ριζώματα Ημαθίας και συγκεκριμμένα περίπου 2 Km βόρεια του χωριού. Στο πάνω μέρος του καταρράκτη και στο κάτω σχηματίζεται μεγάλη λιμνούλα.
Η διαδρομή ξεκινά απο το βόρειο μέρος του χωριού όπου ξεκινά χωματόδρομος. Ο χωματόδρομος σταματά περίπου στο μέσον της διαδρομής και απο εκεί ξεκινά μονοπάτι σηματοδοτημένο. Μέχρι το ξέφωτο Δ1 η πορεία είναι μέσα σε πυκνή βλάστηση που σκεπάζει τον ουρανό. Στο ξέφωτο Δ1 πηγαίνοντας δεξιά βλέπουμε τον καταρράκτη απο ψηλά ή κατεβαίνουμε στο ποτάμι στο πάνω μέρος του καταρράκτη. Επιστρέφουμε στο Δ1 και ακολουθούμε το μονοπάτι για το ρέμα στο κάτω μέρος του καταρράκτη. Μόλις φτάσουμε στο ρέμα κινούμαστε μέσα σε αυτό αντίθετα στη ροή και στα 100-200 μέτρα φτάνουμε στο κάτω μέρος του καταρράκτη που έχει και λιμνούλα. Δίπλα υπάρχει σπήλαιο και ενα μικρό εκκλησάκι.