ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ - ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΛΙΑΚΟΥΔΑ [2,099 μ.]

Photo ofΚΑΤΑΦΥΓΙΟ - ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΛΙΑΚΟΥΔΑ [2,099 μ.] Photo ofΚΑΤΑΦΥΓΙΟ - ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΛΙΑΚΟΥΔΑ [2,099 μ.] Photo ofΚΑΤΑΦΥΓΙΟ - ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΛΙΑΚΟΥΔΑ [2,099 μ.]

December 1, 2023
December 2023

near Aniádha, Central Greece (Greece)

Αφετηρία από το καταφύγιο σε καλά σημαδεμένο μονοπάτι με πορεία προς το διάσελο. Αφού παρακάμψουμε πολλές φορές τον χωματόδρομο και με ήπια ανάβαση σε 1 ώρα περίπου φτάνουμε στο διάσελο της Καλιακούδας. Από εδώ ο χωματόδρομος συνεχίζει για το χωριό Δολιανά και το φαράγγι "Πάντα Βρέχει". Από το διάσελο ακολουθούμε το μονοπάτι για την κορυφή με κατεύθυνση δυτική. Η κλίση αυξάνει και σαφώς το επίπεδο δυσκολεύει μιας και το τερέν είναι μεν βραχώδες αλλά αρκετά σαθρό. Σε υψόμετρο 1,900 μ. περίπου υπάρχουν δύο περάσματα που χρειάζεται σκαρφάλωμα με χέρια αλλά δεν προβληματίζουν. Σε 1h20' από το διάσελο βρισκόμαστε στην κορυφογραμμή. Εκεί συναντήσαμε ανέμους με ταχύτητα 65-70 km/h οι οποίοι δυσκόλεψαν την κίνηση μας στα υπόλοιπα 200 μέτρα ως την κορυφή. Σε 15'-20' βρισκόμαστε στο κολωνάκι της επιβλητικής αυτής κορυφής της Ευρυτανίας σε 2,099 μ. υψόμετρο.

*** Έχουμε δει ότι πολλοί χαρακτηρίζουν την διαδρομή ως δύσκολη. Το έχουμε ξαναπεί ότι οι βαθμοί δυσκολίας είναι κάτι υποκειμενικό. Προσωπικά και με την δική μας εμπειρία το μονοπάτι το χαρακτηρίζουμε στο σύνολό του το πολύ ως μέτριο. Αυτό όμως είναι είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση και θα πρέπει ο καθένας να πραγματοποιεί τις αναβάσεις του σύμφωνα με τις δυνατότητες του, τις εμπειρίες και γνώσεις του.
***Φυσικά, η χειμερινή Καλιακούδα είναι, όχι λίγο αλλά πολύ, πιο δύσκολη και αυτό θα πρέπει να υπολογίζεται σοβαρά.-