Καταφύγιο Καραμανώλη - Τέμπλα - Βουτσικάκι - Μουτσιάρα - επιστροφή

Photo ofΚαταφύγιο Καραμανώλη - Τέμπλα - Βουτσικάκι - Μουτσιάρα - επιστροφή Photo ofΚαταφύγιο Καραμανώλη - Τέμπλα - Βουτσικάκι - Μουτσιάρα - επιστροφή Photo ofΚαταφύγιο Καραμανώλη - Τέμπλα - Βουτσικάκι - Μουτσιάρα - επιστροφή

June 8, 2019
June 2019

near Rafína, Thessaly (Greece)

Η καταγραφή αυτής της διαδρομής αρχίζει λίγο πριν από τη θέση του ορειβατικού καταφυγίου Καραμανώλη του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα, ακολουθώντας για αρχή, τον χωματόδρομο του ski lift και με κατεύθυνση Δ - Β/Δ. Στη συνέχεια βγαίνουμε από το χωματόδρομο και με βόρεια πλέον κατεύθυνση, ακολουθούμε τη σήμανση του μονοπατιού, (κόκκινα κυκλικά σημάδια σε κίτρινα τσίγκινα ταμπελάκια).
Το μονοπάτι ελίσσεται στην αλπική ζώνη της ορθοπλαγιάς της πρώτης κορυφής με την ονομασία Τέμπλα, την οποία προσεγγίζουμε μετά από 1 ώρα περίπου.
Συνεχίζουμε βόρεια επί της κορυφογραμμής με μικρά "σκαμπανεβάσματα" και φτάνουμε στους πρόποδες του στόχου μας, (Βουτσικάκι).
Στη συνέχεια η διαδρομή μας γίνεται έντονα ανηφορική. Στα μεγαλύτερο μέρος της και λόγω απουσίας σταθερών σημείων ή άλλων χαρακτηριστικών, η σήμανση δεν είναι εμφανής, αλλά η κατεύθυνσή της καθίσταται προφανής, λόγω του ηπιότερου χαρακτήρα της δεξιάς πλευράς την οποία ακολουθούμε.
Στα μέσα της πλευράς αυτής αρχίζει και γίνεται ξανά εμφανή η σήμανση την οποία και ακολουθούμε μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή του Βουτσικακίου, σε υψόμετρο 2.154 περίπου μέτρων. Η θέα από εδώ είναι καταπληκτική, καιρού θέλοντος - όπως στην περίπτωσή μας, έχοντας πίσω μας (ανατολικά) τη λίμνη Πλαστήρα, νότια και δυτικά μια ατελείωτη σειρά βουνοκορφών των Αγράφων (Σβώνη, Καταραχιάς, Ντελιδήμι, Καράβα κ.λ.π., πίσω και νοτιότερα Λιάκουρα και Φτέρη κ.λ.π.) και βόρεια / βορειοανατολικά είναι η κορυφή Καζάρμα.
Εμείς αποφασίζοντας να αυξήσουμε λίγο τη διαδρομή, κινηθήκαμε βόρεια προς την κορυφή της Μουτσιάρας. Μετά και την κορυφή αυτή αρχίσαμε την κατηφορική πορεία δεξιά, ακολουθώντας το περίγραμμα του τεράστιου λακώμματος - προφανώς λίμνη το χειμώνα, που είναι σχηματισμένη, στην ένωση των δύο πλαγιών Μουτσιάρας και Βουτσικακίου. Αφού συναντήσαμε ξανά το μονοπάτι της ανόδου μας, παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής, κατηφορίζοντας τη μεγάλη πλαγιά.
Μετά το τέλος της κατηφόρας αυτής και σε παράκαμψη της πορείας ανόδου μας, επιλέξαμε να κινηθούμε δεξιά σε καλοσχηματισμένο κτηνοτροφικό μονοπάτι που οδηγεί αρχικά σε μια καλοκαιρινή στάνη. Ακολούθως και πίσω από τη στάνη αυτή, υπάρχει τρακτερόδρομος τον οποίο και ακολουθήσαμε και, ο οποίος διασχίζει κυκλικά την δασωμένη πλέον έκταση των πλαγιών της Τέμπλας, οδηγώντας μας στην αρχή της διαδρομής, μετά από 6,5 περίπου ώρες.

Από την αρχή της διαδρομής

Η θέα από την πλαγιά της Τέμπλας.

Πλησιάζοντας στην κορυφή της Τέμπλας.

Photo ofΣτην κορυφή της Τέμπλας, μετά από 1,5 ώρα. Photo ofΣτην κορυφή της Τέμπλας, μετά από 1,5 ώρα. Photo ofΣτην κορυφή της Τέμπλας, μετά από 1,5 ώρα.

Στην κορυφή της Τέμπλας, μετά από 1,5 ώρα.

Photo ofΣυνεχίζουμε βόρεια την κορυφογραμμή της Τέμπλας Photo ofΣυνεχίζουμε βόρεια την κορυφογραμμή της Τέμπλας Photo ofΣυνεχίζουμε βόρεια την κορυφογραμμή της Τέμπλας

Συνεχίζουμε βόρεια την κορυφογραμμή της Τέμπλας

Μνημείο αεροπτεριστή!

Κορυφογραμμή Τέμπλας

Το Βουτσικάκι μπροστά μας!

Ορθοπλαγιά Βουτσικακίου.

Photo ofΣυναντάμε τα τεράστια απομεινάρια χιονιού στο Βουτσικάκι. Photo ofΣυναντάμε τα τεράστια απομεινάρια χιονιού στο Βουτσικάκι. Photo ofΣυναντάμε τα τεράστια απομεινάρια χιονιού στο Βουτσικάκι.

Συναντάμε τα τεράστια απομεινάρια χιονιού στο Βουτσικάκι.

Πλησιάζοντας στην κορυφή!

Κορυφή Βουτσικάκι!

Η θέα από την κορυφή Βουτσικάκι!

Photo ofΣυνεχίζουμε για την κορυφή της Μουτσιάρας ! Photo ofΣυνεχίζουμε για την κορυφή της Μουτσιάρας ! Photo ofΣυνεχίζουμε για την κορυφή της Μουτσιάρας !

Συνεχίζουμε για την κορυφή της Μουτσιάρας !

Photo ofΤο τεράστιο βαθούλωμα μεταξύ των πλαγιών Μουτσιάρας και Βουτσικακίου! Photo ofΤο τεράστιο βαθούλωμα μεταξύ των πλαγιών Μουτσιάρας και Βουτσικακίου! Photo ofΤο τεράστιο βαθούλωμα μεταξύ των πλαγιών Μουτσιάρας και Βουτσικακίου!

Το τεράστιο βαθούλωμα μεταξύ των πλαγιών Μουτσιάρας και Βουτσικακίου!

Επιστρέφοντας προς καταφύγιο.

Photo ofΕπιστρέφοντας στην αρχή της διαδρομής! Photo ofΕπιστρέφοντας στην αρχή της διαδρομής! Photo ofΕπιστρέφοντας στην αρχή της διαδρομής!

Επιστρέφοντας στην αρχή της διαδρομής!