Καταφύγιο έκτακτης ανάγκης ΕΟΣ Καλαμάτας κορυφή ταΰγετου

Photo ofΚαταφύγιο έκτακτης ανάγκης ΕΟΣ Καλαμάτας κορυφή ταΰγετου Photo ofΚαταφύγιο έκτακτης ανάγκης ΕΟΣ Καλαμάτας κορυφή ταΰγετου Photo ofΚαταφύγιο έκτακτης ανάγκης ΕΟΣ Καλαμάτας κορυφή ταΰγετου

5 hours
August 17, 2020
August 2020

near Koumoustá, Peloponnese (Greece)

Viewed 1904 times, downloaded 54 times

Μια πανέμορφη απαιτητική κυκλική πορεία στον ταΰγετο περνώντας βέβαια και απο τον προφήτη Ηλία . Θα ήθελα να δώσω πολλά συγχαρητήρια στον ΕΟΣ Καλαμάτας για την σήμανση μέχρι την κορυφή και την τοποθέτηση αντανακλαστικών πάνω στα σημάδια που μας βοήθησαν απίστευτα διότι η πορεία μας ξεκίνησε στις 03:30 ώστε να προλάβουμε την Ανατολή στην κορυφή . "Η ορεινή πεζοπορική μου διαδρομή ξεκινάει από την Μεσσηνιακή πλευρά του βουνού και πιο συγκεκριμένα από τον οικισμό του Αγ. Δημτρίου στο δασός της Βασιλικής. Διεισδύουμε στον ορεινό όγκο αφήνοντας πίσω μας τον οικισμό και διασχίζουμε το πυκνό δάσος από έλατα και μαύρα πεύκα έως ότου φτάσουμε στο αλπικό λιβάδι της πηγής των Μουσγιών. Νερό αναβλύζει από το έδαφος και η χαμηλή βλάστηση από βότανα και αγριολούλουδα κυριαρχεί με πιο σημαντικό το ενδημικό τσάι του βουνού. Συνεχίζουμε την ανάβαση μας έως ότου αγγίξουμε το πρώτο διάσελο για να πάρουμε μερικές ανάσες και να απολαύουμε την μοναδική θέα. Από εκεί και πάνω κυριαρχεί η αλπική ζώνη και το βουνό γυμνώνει, ο λευκός ασβεστόλιθος εναλλάσσεται με τον σχιστόλιθο δημιουργώντας εντυπωσιακούς βραχώδης σχηματισμούς.
Συνεχίζουμε την ανάβαση περπατώντας στην κορυφογραμμή Σπανακάκι που χωρίζει την Μεσσηνία από την Λακωνία και αγναντεύουμε πότε την Λακωνία και την κοιλάδα του Ευρώτα από δεξιά και πότε την Μεσσηνία με τον Μεσσηνιακό Κόλπο από αριστερά. Αφήνοντας πίσω μας την κορυφογραμμή μπαίνουμε στο τελικό τμήμα της ανάβασης. Μερικά βήματα ακόμη και αγγίζουμε το πλάτωμα της κορυφής ''κατακτώντας'' το ψηλότερο σημείο
ΛΙΓΑ λεπτά πριν ανατείλει ο ήλιος για να δούμε το φαινόμενο της πυραμίδας, το υπερθέαμα της πελώριας σκιάς προβάλλεται μεσα στον μεσσηνιακό κόλπο σχηματίζοντας ένα τέλειο ισόπλευρο τρίγωνο. Ένα φαινόμενο που οφείλεται στην διάθλαση του φωτός στην ατμόσφαιρα. Το φαινόμενο αυτό κρατάει μόνο μερικά λεπτά και είναι ορατό σε καθαρή ατμόσφαιρα."