Kastro - Kıyıköy

January 29, 2022
January 2022

near Kıyıköy, Kırklareli (Türkiye)

Trakya’nın Karadeniz sahilinde bulunan, yeşil doğası ve harika deniz manzarasıyla eşsiz bir güzelliğe sahip Kırklareli’nin bir sahil kasabası olan Kıyıköy ile Kastro arasında bu yürüyüşümüzü gerçekleştirdik.

Yürüyüşe Kastro sahili yakınlarından başlayıp orman içi yolu ve patikalarını kullanarak yaklaşık 2.5 saat sonunda muhteşem bir deniz manzarasına sahip tepeye ulaştık. Burada uzunca bir mola verip eşsiz manzaranın tadını çıkardık.
Mola sonrası bulunduğumuz yüksek tependen deniz kenarına inmek için tekrar orman içi patikaya girerek sahile ulaştık. Tamamen irili ufaklı taşlardan oluşan kumsalda yaklaşık yarım saat taşların üzerinde yürüyerek toplamda 4 saatte Kıyıköy’e ulaştık.

Oldukça keyif aldığımız ve eşsiz doğa manzaraları yakaladığımız bir yürüyüş oldu.

Yürüyüşümüzde muhteşem deniz manzarasıyla arkanıza ormanı alacak şekilde yüksek ama rüzgara karşı da korunaklı kamp yapılabilecek harika yerler keşfettik.

Zorluk derecesi olarak herkesin yürüyebileceği kolay bir parkur olduğunu söyleyebilirim.
—————————————————-
We had this trail between Kiyikoy and Kastro, a coastal town of Kirklareli, which is located on the Black Sea coast of Thrace and has a unique beauty with its green nature and wonderful sea view.

We started the trek near the Kastro beach and used the forest road and paths to reach the hill with a magnificent sea view after approximately 2.5 hours. We took a long break here and enjoyed the unique view.
After the break, we reached the beach by entering the forest path again to descend from the high hill we were on to the seaside. We reached Kiyikoy in 4 hours in total by walking on the stones for about half an hour on the beach, which consists entirely of large and small stones.

We enjoyed very much and caught unique nature views.

During our trail, we discovered wonderful places where you can camp high, with a magnificent sea view and the forest behind you, but sheltered from the wind.

In terms of difficulty, I can say that it is an easy track that everyone can walk.