Fojnica / Vladica vrh izletiste - tvrdjava Kastel

Photo ofFojnica / Vladica vrh izletiste - tvrdjava Kastel Photo ofFojnica / Vladica vrh izletiste - tvrdjava Kastel Photo ofFojnica / Vladica vrh izletiste - tvrdjava Kastel

November 4, 2023
November 2023

near Vladići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Potraga za skrivenom tvrdjavom Kastel u kojoj su se skrivali i obitavali stari franjevci i o kojoj se ispreplicu mnoge legende.
Krene se od izletista Vladica vrh do kojeg se dodje kad se iz Fojnice, pored Reumala krene putem ka slapovima Kozice. Na raskrsnici gdje zavrsava asfaltni dio puta nalazi se izletiste sa par klupa i izvorom vode koji nije aktivan cijele godine...

odatle se krene putem prema selu Vladici ali odmah poslije 300ak metara se skrene desno malo uzbrdo i dosta sirokim i nasutim putem se krece prema izletistu Kastel.

Nakon 6 km na vecoj raskrsnici odakle jedan put desno vodi prema Zahor planini i njenom najvecem vrhu, put naprijed prema selima Busovacke opcine, ide se blago lijevo prema vecem sadrvanu odakle se pruza lijep vidikovac na sela oko slapova Kozice / Vukeljica, Zivcica...
jos na putu ka sadrvanu, ako bude dovoljno vidljivo s jednog mjesta vidjece se malo svjetliji zidovi u stijeni starog grada Kastela.

od sadrvana s lijeve strane puta pri dolasku vodi uska staza koja vodi blizu ivice stijene, kroz gusto visoko rastinje - vrijesak, kroz sumu i na jednom mjestu gdje je to moguce spusta se niz sumu 200ak m i s lijeve donje strane ukazuju se na oko 10ak metara visine zidine starog grada...

uspon do zidina ide neosiguranim penjanjem preko stijena i dijelom neobezbjedjenom, eksponiranom stazom bez osiguranja. u stijenama imaju pricvrscena sidrista koja se mogu iskoristiti za provlacenje vodickog uzeta i osiguranje da bi se olaksao pristup