Kaş - Büyük Çakil Plaji - Aperlai - Demre

Photo ofKaş - Büyük Çakil Plaji - Aperlai - Demre Photo ofKaş - Büyük Çakil Plaji - Aperlai - Demre Photo ofKaş - Büyük Çakil Plaji - Aperlai - Demre

April 1, 2024

near Kaş, Antalya (Türkiye)

Kaş çıkışlı, Demre varışlı, şu noktalardan geçen yol:
- Büyük Çakil Plaji (2.0 km)
- Aperlai (24.7 km)
- Çakıl Plajı (43.9 km)
- Myra (54.4 km)
Merhaba, sağlık sorunlarımı atlatıp uzun bir aradan sonra yine birlikteyiz.
Bu etkinliğimiz biraz hedefini büyütmek isteyenler için, normalde 4 günlük bir güzergahı 2 günde yapmak isteyenler için.
Antalya otogardan her saat başı Kaşa dolmuş gitmektedir, 210 tl ücret ödedik ve 4 saat 15 dk yolculuk sürdü. Öncelikle bu güzergahta mart ayında su ihtiyacınızı iyi planlamanız gerekmekte, ayrıca sabah en geç 08.00 de yola çıkmış olmanız gerekiyor, saatte ortalama 3-4 km yol almanız gerekmektedir. Benim boyum 1.86 olduğu için ağaçların altından geçerken çantamın sğrekli ağaç dallarına takılması dışında bir problem yaşamadım. Yolda bol şekilde keçi sürüsü ve çoban köpeği görüyorsunuz, korkmaya gerek yok hiç bir şey yapmıyorlar, tembel adımda uzaklaşmanız yeterli. Aperlaide kamp yaptığımız alanın yanında su kuyusu var orada kamp atmanızı tavsiye etmiyorum, gece bolca hayvan su içmek için geliyor, ancak Aperlaide ateş imkanınız var, biz akşam ateş yaktık ve yemeğimizi ve çay, kahvemizi ateşte hazırladık. Yol üzerinde kırmızı ve beyaz boya ile yeterince işaretleme yapılmış, ayrıca kırmızı beyaz çizgilerle yönelişte düşünülmüş, ayrıca yerleşim yerlerinde Likya Yolu tabelaları mevcut, yolu karıştırmanız zor, zorlandığınız noktada çevrenize baktığınızda kesin bir işaret denk geliyor. Taşları üst üste koyarak dubalar yapılmış pek çok noktada. biz sabah erken saatte yola çıktığımız için kamp alanlarında çadırlarımızı gün ışığında kurabildik, buna dikkat etmelisiniz. Aperlai çok ıssız bir yer ama güvenli bir yer sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Şortla yol almanız bu güzergahta zor gibi, ben tozluklarımı yanıma aldım ama ihtiyaç duymadım, ancak Batonlarınızı almanızı tavsiye ederim. Ben yazlık çadır ve 5 derece uyku tulumu kullandım, yanıma kalın kıyafetler almadım, ama terlediğiniz için en az 2 tane tişört getirmenizi tavsiye ederim. havalandırmalı kıyafetler sizi çok rahatlatacaktır. Kekovada 1.5 litre su 15 tl, marketin karşısında yemek yiyeceğiniz güzel bir mekan var ama biraz tuzlu, Demrede kamp attığımız yer dere kenarında diğer tarfımızda sahil vardı, gece ışıklar ve ördekler çok güzeldi. kesinlikle tavsiye ederim, sinek güneş gidince kayboldu, güzel bir ortamı var. Likya Uygarlık Müzesi, Myra ve Noelbaba kilisesi çok etkileyici, Müze kartı ile girebiliyorsunuz. demre merkeze yakın hepsi. Demre otogarda eşyalarınızı birakabileceğiniz yerler var, biz eşyalarımızı bırakıp Myra antik kentine gittik. Demreden Antalya otogara dolmuşları 3 saat sürüyor. 150 tl ücreti var. Antalya otogardan Tranvay ile Havaalanına gidebiliyorsunuz yaklaşık 40 dk sürüyor. Umarım sizlere faydalı bir etkinlik oluşturmuşumdur. Başka etkinliklerde görüşmek üzere.

PictographBeach Altitude 32 ft

Büyük Çakil Plaji Kamp

Kaş Otogar

Tarihi Mezar

su

1. Gün Öğlen Molası

Su

1. Gün Kamp Alanı

Aperlai

2 Gün Öğlen Yemeği

2. Gün Mola

Market

PictographBeach Altitude 14 ft

Çakıl Plajı

Kahve Molası

Keçiler :)

PictographCar park Altitude 7 ft

Andriake

2. Gün Kamp Alanı