Kaş-Aperlai

November 19, 2017
November 2017

•   4.8 3 Reviews

near Kaş, Antalya (Türkiye)

Likya Yolu Kaş - Aperlai etabını yürümeyi amaçlayan iddialı etkinlik, 6 saat araç yolculuğunun ardından gece karanlığında, Orman İşletme Müdürlüğü Misafirhanesi önünden maalesef Büyük Çakıl Plajı'nı göremeden başladı ve klasik rotayı takip ederek sırasıyla Sebeda Antik kenti, Çoban Plajı, Ufak Dere, Üzüm İskelesi, Boğazcık, Apollonia Antik Kenti'ni geçerek gece karanlığında Aperlai ya da Aperlae Antik Kenti yakınlarında sona erdi. Parkur üzerinde yer alan antik kente ait Likya tipi Semerdam lahitler ve Ahşap öykünmeli Kaya mezarları daha başlangıçta yürüyüşçüleri etkilemeyi başarıyor. Çoban Plajına doğru ilerleyen kayalık zeminde yer alan deniz mağarası, Çoban plajının beyaz ama üzeri ziftli çakılları, ufukta yer alan Meis Adası manzarası akılda kalan en önemli nirengi noktaları. Yürümesi oldukça keyifli olan ve Likya Yolu'nun en bakir etaplarından birisi olan hat için Sonbahar sıcağında 4 lt'den fazla su tüketildi. Ufak Dere sonrası Boğazcık Köyüne kadar olan alanda her hangi bir su kaynağı yok. Özellikle Sebeda - Çoban Plajı ve Çoban Plajı - Ufak Dere arasında yer yer kayalık geçişler nedeniyle sert tabanlı, bileği kapatan bir bot tercihi yerinde olacaktır. Su kaybının oldukça fazla olduğu etapta, tüm uyarılara rağmen 1,5 lt su ile gelip sonra sizin suyunuza göz diken uyanıklar konusunda acımasız olun. Yoğun maki örtüsü nedeniyle uzun bir pantolon, yanıklara karşı uzun kollu bir giyecek ve güneş kremi tedarik edilmeli.

PictographRiver Altitude -64 ft

Ufakdere

Ufakdere olarak bilinen ve içerisinde küçük bir derenin aktığı bir kamp alanı olan bölge, dinlenmek için uygun bir alan. Çalışanları yardımsever. Biz geçtiğimizde kapalıydı ancak yazları kamp alanı olarak hizmet verdiği söylendi. Bu noktadan itibaren sırta kadar hafif tırmanış içeren bir araç yolu mevcut.

PictographWaypoint Altitude -73 ft

Üzüm İskelesi

Araç yolunun ulaştığı bu noktada tam karşıda yer alan adanın adı Körmen. Bu noktadan sonra uzun bir tırmanışla önce Boğazcık Köyü, ardından Apollonia Antik Kenti ve son olarak da Aperlae antik kentine ulaşılıyor. Boğazcık Köyü içinde çeşme yaptıran abiye tekrar teşekkür ederiz.

PictographWaypoint Altitude -8 ft

Kormen adası

Üzüm İskelesi karşısında bulunan küçük bir ada.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli May 8, 2019

Takibi kolay, ancak oldukça uzun bir hat. Neredeyse tamamı işaretlenmiş.

• Ramero Feb 17, 2020

Biraz yorucu ama görülmesi gereken muhteşem bir parkur.

• salihkesen Jun 27, 2021

Kayalık olması yürüyüşü yavaşlatıyor ve aslında ayak burkma vb riskleri artırıyor. Patikayı kaydeden arkadaşları kutlamak isterim en küçük bir tereddüt yaşamadık , ne zaman rotadan sapsak bize yolu hemen bulduruyor.
    Teşekkürler rotayı hazırlayan ve katkı koyanlara