KARYA YOLU AKDENİZDEN EGEYE Bozburun - Hisarönü

April 21, 2014
April 2014

near Bozburun, Muğla (Türkiye Cumhuriyeti)

6.gün; Bozburun-Selimiye
Yol=11 km
Toplam Yol=66 km
Sabah bir sağanak yağış ile uyandık, fakat kahvaltımızı tamamlayıncaya kadar kesildi ve güneş açtı. Şanslıyız. Bozburun rota dışı bir nokta olduğu için birkaç km ilerleyerek rotaya girdik. Nefis bir parkur yükseldikçe dağlar geri kaçıyor ve deniz büyüyor.
Önce Avlana mahallesini geçtik ve yine yükseldik. Birkaç tepe aşınca Selimiye Koyunu gördük.
Selimiye insan kalabalığından uzak, sakin bir yerleşim. Tertemiz ve göl gibi bir deniz. Bu ne güzelliktir yarabbi.
Kamp yeri kurmak için gemici bir arkadaşımızla buluşmak için sahilde şık bir restoranın iskelesinde soğuk biralarımıza kavuşmaya karar verdik. Yan masada anne baba ve delikanlıdan oluşan yabancı olduğunu tahmin ettiğimiz bir aile reisi, Yahya Kabak beyin önünde STANFORD yazan tişörtüne takılarak laf atınca ingilizce konuşmalarla sohbetimiz genişledi. Bir müddet sonra Yahya Kabak bey sohbet ettiğimiz beyefendinin tanıdık biri olduğunu farketti. Meğer bu beyefendi Turkcell Ceo'su Süreyya Ciliv imiş. Yahya bey13 yıl önce yine karşılaşmış olduklarını açıkladı. Bizler hep birlikte sohbetimizi genişleterek zenginleştirdik.Bu mutlu anımızı fotoğrafladık.
Gemici arkadaşımız geldi ve Selimiye'nin sırtındaki kale burçlarının altında çok güzel bir noktada kamp yapmamıza olanak sağladı.
Arkadaşlar Karya Yolunu anlatmaya doyamıyorum. Bu yol anlatılmaz, yürünür ve yaşanır.

AKDENİZDEN EGEYE
7.gün; Selimiye-Orhaniye
Yol=22,6 km
Toplam Yol=88,6 km
Ustaların Yürüyüşü devam ediyor...
Bugün izleyeceğimiz rotayı birlikte detaylı inceledik. Sadece Turgut Şelalesini (piknik alanı) görmek için yaklaşık 12 km kadar yürümek bize pek uygun gelmedi. 3 gün önce gecelediğimiz Bayır köyünün çok yakınlarına kadar tırmanmamız gerekecekti. Vazgeçtik. Bir değişiklik yaptık. Selimiye'den kalkan düzenli minibüsleri kullanarak Turgut Şelalesinin hemen aşağısındaki karayolu kavşak noktasına transfer olduk. Ve rotaya girdik. Önce Piramit Şekilli Anıtsal Mezarı ziyaret ettik. Sonra Hydas Kalesine tırmanmaya başladık. Uzun ve yorucu bir tırmanıştı, fakat kavuştuğumuz manzara bu zahmete değdi.
Hydas Kalesinin burcunda solumuzda Selimiye Koyunu ve sağımızda Turgut Koyunu görüyoruz. Parlak bir güneş altında Selimiye ve Turgut Köylerinin görünüşü muhteşem.
Turgut köyünde dinlenirken çınar altı kahve-lokantasında kurufasulye pilav yedik. Köylülerle sohbetimiz çay ve kekikler ile süslendi.
Turgut köyünü Orhaniye'den ayıran alçak geçit bize antreman gibi geldi.
Şimdi Orhaniye Köyü sahilindeki parkta kamp kurmak için izin aldık ve yerleştik. Bu akşam denize sıfır bir kampımız var ve ilk kez kampta masada yemek yiyeceğiz.

AKDENİZDEN EGEYE
KARYA YOLUNDA
8.gün; Orhaniye-Hisarönü
Yol=10,6 km
Toplam Yol=99,2 km
Bir ders aldık. İzin dahi verseler park gibi topluma açık yerlerde sezon dışı bile olsa kamp yapmak uygun değil. Eline birkaç şişe bira alan gençler geliyor ve geç saatlere kadar çene çalıyor. Hatta bu gençler park içinde motorsiklet sürüyor. Dün gece Orhaniye parkında uyuyamadık.
Birkaç km lik asfalt yürüyüşünü takiben orman yoluna girdik. Henüz tırmanışa başlamak üzereydik ki çok güzel inşa edilmiş bir çiftlik villa - ev kompleksi ile karşılaştık. Bölgenin diğer yapılarından ayrıcalığı hemen farkediliyordu. Selamlaştık, merakımızın sebebini (hayranlığımızı) açıklayınca Vera Hanım bizleri davet etti. Burası SAKİN VİLLA isimli bir dinlenme tesisi. 3 villadan birinde Muttalip ve Vera ailesiyle kalıyor ve tesisi işletiyor. Diğer 2 villa haftalık periotlarla kiralanıyor. Vera Hanım bütün çiftliği bizlere gezdirdi. Hayran kaldık Yahya Kabak ve Metin Kurt aileleri olarak gelecek yıl burada bir hafta tatil yapma niyetimizi birbirimize açıkladık. İnşallah.
Şimdi hedefimiz Orhaniye ile Hisarönü arasındaki zirvede yerleşik antik KASTABOS şehrini ziyaret etmek.
Kastabos'a çok güzel bir orman yoluyla ulaştık. Akraopoldeki tapınak bölgesinde dinlendik. Surlardan Hisarönü körfezini fotoğrafladık.
Dönüşümüz vadinin diğer yamacından çok sık kullanılmamış dar bir patikayı kullanarak oldu.
Hisarönü asfaltına çıkınca sola dönerek sahile ilerledik. ALTINKUM Camping (02524666019) bu gece kamp noktamız olacak. Samimi karşılandık.
Yarın Akyaka'ya araçla transfer olacağız, iki gün temizlik ve dinlenme molası var.
Bu yürüyüş ile ilgili fotoğraflar ve daha fazlası için;

Yürüyüşlerim hakkında bilgi almak için;