ΚΑΡΥΕΣ-ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ-Ι.Μ.ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΟΣ

Photo ofΚΑΡΥΕΣ-ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ-Ι.Μ.ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΟΣ Photo ofΚΑΡΥΕΣ-ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ-Ι.Μ.ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΟΣ Photo ofΚΑΡΥΕΣ-ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ-Ι.Μ.ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΟΣ

September 22, 2021
September 2021

near Karyes, Mount Athos (Greece)

Η διαδρομή που σας παρουσιάζουμε ξεκινά από τις Καρυές και τερματίζει στο Ρώσικο μοναστήρι. Πιο συγκεκριμένα αρχικά ακολουθούμε από την πλατεία που σταθμεύουν τα λεωφορεία το καλντερίμι που είναι η αρχή του μονοπατιού ΚΑΡΥΕΣ-ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ το οποίο και ακολουθούμε μέχρι περίπου το ύψος του μονοπατιού της Μαρούδας. Δηλαδή περνάμε τον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-ΔΑΦΝΗ στο ύψος του κέντρου υγείας και συνεχίζουμε στον μικρό χωματόδρομο απέναντι που τερματίζει σε διασταύρωση με άλλο δρόμο στον οποίο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο στα δεξιά μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας οδηγεί σε μεγάλο χωματόδρομο στον οποίο ακολουθούμε την δεξιά του κατεύθυνση. Μέχρι εδώ είμαστε στην διαδρομή για το Βατοπαίδι ακολουθώντας τις ανάλογες ταμπέλες της FOMA. Στον χωματόδρομο όμως δεν τον εγκαταλείπουμε για να συνεχίσουμε στην διαδρομή για την μονή Βατοπαιδίου αλλά συνεχίζουμε σε αυτόν μέχρι να συναντήσουμε το μονοπάτι στα αριστερά για Μαρούδα. Αφού περάσουμε μπροστά από το κελλί της Μαρούδας συνεχίζουμε στον χωματόδρομο που συνδέει οδικώς το κελλί μέχρι να βγούμε στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ στον οποίο στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση προς Καρυές. Σε λίγο συναντάμε στα δεξιά το μονοπάτι για την μονή Αγίου Παντελεήμωνος το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας σε αυτό. Το μονοπάτι αφού ανέβει στο ψηλότερο σημείο της ράχης της χερσονήσου στην περιοχή κατηφορίζει προς την πλευρά του Σιγγητικού κόλπου φτάνοντας σε δασικό δρόμο τον οποίο διασχίζει διαγώνια αριστερά αφού λίγο παρακάτω προς τα αριστερά υπάρχει η συνέχεια του μονοπατιού το οποίο τερματίζει σε χωματόδρομο. Ο χωματόδρομος αυτός προσπερνά στα αριστερά του την τεχνητή λίμνη και το φράγμα του ρώσικου μοναστηριού τα οποία μπορούμε να επισκεφθούμε και καταλήγει στον δρόμο που συνδέει οδικώς το Παλαιομονάστηρο. Σε αυτόν στρίβουμε αριστερά περνώντας λίγο παρακάτω μπροστά από το Παλαιομονάστηρο που μπορούμε να επισκεφθούμε. Στην συνέχεια βαδίζουμε στον δρόμο αυτό και στην πρώτη μεγάλη αριστερή στροφή που έχει τον εγκαταλείπουμε σε μικρότερο δρόμο στα δεξιά. Λίγο παρακάτω βρίσκουμε στην δεξιά πλευρά του χωματόδρομου το μονοπάτι που κατηφορίζει απευθείας προς το μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα. Διασχίζουμε τον τσιμεντόδρομο για το κελλί του Αγίου Δημητρίου και σε αρκετά παρακάτω το μονοπάτι τερματίζει σε τσιμεντένια πεζογέφυρα. Μετά από αυτήν ξεκινά χωματόδρομος που τερματίζει στον τσιμεντόδρομο που φτάνει στην ανατολική πλευρά του κεντρικού κτηριακού συγκροτήματος της μονής του Αγίου Παντελεήμωνος. Μετά ο δρόμος περνά μπροστά από την κεντρική πύλη του μοναστηριού κατευθυνόμενος προς τον αρσανά. Απέναντι από την κεντρική πύλη στα αριστερά ξεκινά πεζόδρομος που τερματίζει μπροστά από το Αρχονταρίκι της μονής, ένα κτήριο πολύ μεγάλων διαστάσεων για τα δεδομένα του Αγίου Όρους. Εδώ, στο αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής του Αγίου Παντελεήμωνα ολοκληρώνεται η διαδρομή μας από τις Καρυές μέχρι το Ρώσικο μοναστήρι.

Religious site

Fountain

Religious site

• Sophron Nov 19, 2021

Εκπληκτικό! Μια παρατήρηση: η ονομασία είναι Μαρουδά (ο Μαρουδάς) και όχι Μαρούδα. Άξιοι!