← Part of Samanlı Dağları

Kartepe - Karaoluk Yaylası - Pazarçayırı Köyü ( 2019 02 )

Photo ofKartepe - Karaoluk Yaylası - Pazarçayırı Köyü ( 2019 02 ) Photo ofKartepe - Karaoluk Yaylası - Pazarçayırı Köyü ( 2019 02 ) Photo ofKartepe - Karaoluk Yaylası - Pazarçayırı Köyü ( 2019 02 )

2070
February 11, 2019
February 2019

near Pazarçayır, Kocaeli (Türkiye)

Daha ilk adımlarımızda kar ve buzdan oluşan bembeyaz bir cennetin ortasında buluyoruz kendimizi. Ayağımızın altında derinliği bir metreyi aşan kar, önümüz de ise kar yüklü dalları danteli andıran ağaçların süslediği küçük bir vadi var. Biz yükseldikçe duman bir açıyor bir kapatıyor dağı , ormanı, izlediğimiz yolları. Kah karşı yamaçtaki göknarları görebiliyoruz böyle zamanlarda kah ise güneş görüyor bizi içimizi ısıtan sıcaklığıyla.

Derinliği fazla olsa da çoğu eski kar ama bu. Dolayısıyla bizi yavaşlatacak kadar batmıyor. Son birkaç gündür yağan az ama taze kar ise yürüyüşten aldığımız keyfi arttırıyor. Gene de tek sırayız ama, önden gidenler arkadan gelenler için daha rahat bir zemin hazırlıyor bu yolla.

Yolun yarısına denk gelen Karaoluk’daki eski ve ahşap yayla evinde mola veriyoruz. Burası kış olimpiyatları adı altında her yıl kızaklarla kaydığımız küçük yamacın kıyısı aynı zamanda. Birkaç denemeden sonra kıvamına gelen pist ve kızaklar büyükler için pek uygun olmasa da bize eşlik eden yarım düzine çocuk için tam bir eğlenceye dönüşüyor, onların çığlıklarıyla biz de mutlu oluyoruz.

Günü Pazarçayırı’nda, ateşin başında yudumladığımız sıcak çaylarla noktalıyoruz.