KARTEPE KAR YÜRÜYÜŞÜ KOCAELİ 06.01.2018 BEKİR SAYRIM

Photo ofKARTEPE KAR YÜRÜYÜŞÜ KOCAELİ 06.01.2018 BEKİR SAYRIM Photo ofKARTEPE KAR YÜRÜYÜŞÜ KOCAELİ 06.01.2018 BEKİR SAYRIM Photo ofKARTEPE KAR YÜRÜYÜŞÜ KOCAELİ 06.01.2018 BEKİR SAYRIM

January 6, 2018
January 2018

near Nusretiye, Kocaeli (Türkiye)

Mevsimi olduğunu düşündüğümüz için kar yürüyüşü yapmaya karar verdik. Daha önce hep planımızda olan ama gidemediğimiz kartepe yürüyüşünü planladık.
Yoğun sis tabakası altında rotamızın başlangıcına geldik. Başlangıç noktasında aracınızı bırakacağınız yere dikkat edin. Bazı mekanlar saatlik ücret istiyor. Bu mekanların dışında bir yere aracınızı bırakabilirsiniz.
Rotamızın ilk birkaç kilometresi tırmanma şeklinde geçti. Güneş çok güzel ve hava sıcaktı. Kar tabakası yoğun soğuktan donmuş ve kimi zaman zorlamakla birlikte yürüyüş için güzel bir zemin oluşturmuştu.
Herşey çok güzelti. Kartepede otellerin bulunduğu yerin tepe noktasına geldiğimizde ekip arkaşlarım popoların üzerinde otellerin bulunduğu yere kadar kayarak indiler. Vardığımızda yerde ankara misket havası çalıyor, insanlar hem oturdukları kafeteryalarda hem pist alanlarında halay çekiyorlardı. Herşey çok güzeldi. Orada 3 adet teleferik vardı. Biz, en uzun olan yani gidişi 15 dakikayı bulan teleferiğe binip zirveye çıkmaya karar verdik. 25 TL ücreti vardı. Tankut ve ben bindik, diğer arkadaşlar aşağıda bizi bekledi. Zirveye vardığımızda tüm Kocaeli körfezi ayaklarımızın altında idi. Muazzam bir görüntü.
Tekrardan aşağı inip yürüyüşümüze kaldığımız yerden ama bu kez rampa çıkarak tekrar farklı bir rotadan zirveye vardık. Sıcağın etkisi ile kar yumuşamaya başladığından yürüyüş zorlamaya başladı. Bir süre sonra bir piknik alanına geldiğimizde o ana kadar sırtımızda taşıdığımız mangalı çıkarıp kendimize güzel bir ziyafet çektik.
Hava iyice soğumaya başladığından yemeği kısa tutup tekrar rampa aşağı inerek başladığımız noktaya geldik.
Bir yürüyüş daha keyifli ve kazasız belasız geçmiş oldu