Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - II. Etap: Gerence Koyu, Güzne Düzü, Körmen, Akçabük, Yelimli, Karaburun Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - II. Etap: Gerence Koyu, Güzne Düzü, Körmen, Akçabük, Yelimli, Karaburun Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - II. Etap: Gerence Koyu, Güzne Düzü, Körmen, Akçabük, Yelimli, Karaburun

April 7, 2023
March 2023

near Körmen, Muğla (Türkiye)

Sabahın erken saatlerinde Gerence Koyu'ndaki kampımızı kaldırıyoruz.
Gerence Burnu'nu yaklaşık 78 metreden aşarak Güzne Düzü'ne iniyoruz.
Ege Denizi batımızda kalıyor.
Yaklaşık 3,5km sonra güzel bir çay bahçesine varıyoruz.
Burada çaylarımızı içiyoruz, ikmal yapıyoruz.
Karia Yolu çay bahçesinin güney arkasından toprak bir yol üzerinden devam ediyor.
Bu yol bizi Akçabük'e çıkarıyor.
Akçabük'ü kıyıdan kuzeydoğu-güneybatı istikametinde geçiyoruz.
Balıkayaları mevkinden sürekli denizi seyrederek kayaların üzerinden yavaş yavaş tırmanarak yürüyoruz.
Yol kimi zaman kıyıya iniyor, kimi zaman kayaların üzerinden tepelere tırmanıyor.
Hareketli, macera dolu güzel bir yol.
Körmen Burnu'nun geniş yeşilliğine 7km'de mola veriyoruz.
Dalgalı denizin keyfini çıkarıyoruz.
Artık ana yönümüz doğu-batı istikametinde Reşadiye Yarımadası'nın kuzey kıyıları.
Güneyimizde yüksek dağlar uzanıyor.
Büyükaysam'dan Yelimlik Boğazı'nı geçiyoruz.
Yelimli'ye varıyoruz.
Yelimli'de tulumba var.
Hemen güneyimizde yaklaşık 500 metre rakımlı Deligeyik Tepesi dikiliyor.
Bu tepenin kuzey eteklerinde Yelimli'de ve hemen Karaburun'un arkasında kampımızı kuruyoruz.

Bu yürüyüşün diğer etapları için:
Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - I. Etap: Datça, Hastanealtı Plajı, Burgaz Ovası, Kızlan, Kızılağaç Tepesi, Gerence Koyu: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-i-etap-datca-hastanealti-plaji-burgaz-ovasi-kizlan-kizilagac-tepesi-geren-130667544

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - III. Etap: Karaburun, Yelimli, Oturakçam Deresi, Deli Deresi Kanyonu, Merdvenli Koyu, Mersincik: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-iii-etap-karaburun-yelimli-oturakcam-deresi-deli-deresi-kanyonu-merdvenli-130670782

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - IV. Etap: Mersincik, Dikensakızlı beli, Murdala, Taşalan Tepeleri, Bükceğiz Koyu: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-iv-etap-mersincik-dikensakizli-beli-murdala-tasalan-tepeleri-bukcegiz-koy-130672625

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - V. Etap: Bükceğiz Koyu, Değirmenbükü, Barkaz Koyu, Eştengil Düzlüğü, İskandil beli, Knidos: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-v-etap-bukcegiz-koyu-degirmenbuku-barkaz-koyu-estengil-duzlugu-iskandil-b-130674350

PictographCampsite Altitude 14 ft

Kamp

Yelimli'de tulumba var. Su çekebilirsiniz. Suyu içiliyor. Karaburun Koyu'nda denize girebilirsiniz. Ayrıca Yelimli'ye kadar arabayla da gelinebilir. Araba yolu Karia yolundan farklı.

PictographRuins Altitude 2 ft

Değirmen, Tolaz Düzü

Güzne Düzü'nü geçtikten hemen sonra değirmenlerin bulunduğu Tolaz harabelerine ve düzüne geliniyor.

PictographBeach Altitude 2 ft

Akçabük

PictographMountain pass Altitude 231 ft

Büyükaysam

PictographProvisioning Altitude 44 ft

Çay bahçesi

Çay bahçesi çok iyi bir yerde. İkmal noktası olarak kullanılabilir. Su ve yiyeceğinizi buradan sağlayarak yolunuza devam edebilirsiniz.