Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - I. Etap: Datça, Hastanealtı Plajı, Burgaz Ovası, Kızlan, Kızılağaç Tepesi, Gerence Koyu Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - I. Etap: Datça, Hastanealtı Plajı, Burgaz Ovası, Kızlan, Kızılağaç Tepesi, Gerence Koyu Photo ofKaria Yolu Datça Kuzey Etapları - I. Etap: Datça, Hastanealtı Plajı, Burgaz Ovası, Kızlan, Kızılağaç Tepesi, Gerence Koyu

April 7, 2023
March 2023

near Datça, Muğla (Türkiye)

Yürüyüşümüze 27 Mart 2023 Pazartesi günü saat 10.00'da Hastanealtı Plajı'ndan başlıyoruz.
Sevgi Yolu'ndan kuzeydoğu yönünde kıyı boyunca Eski Knidos'a, Datçalıların Burgaz Ovası dedikleri yere doğru ağır adımlarla yol alıyoruz.
Doğumuzda deniz, batımızda Datça yol alırken, bir süre sonra Sevgi Yolu'ndan da çıkıyoruz.
Uzungeri Tepesi'nin ardında Dalacak Burnu'nun üzerinde mola veriyoruz.
Yol kimi zaman toprak, kimi zaman kum, kimi zaman asfalt ayaklarımızın altında uzanıyor.
Yaklaşık 2,5km sonra Burgaz Ovası'ndan kuzeybatıya Uzunazmak Deresi boyunca yönelerek Akdeniz'e veda ediyoruz.
Deniz arkamızda kalıyor ve 5 gün sonra Knidos'da tekrar buluşana kadar bir daha Akdeniz'i görmemek üzere dağlara doğru yöneliyoruz.
Yaklaşık 5km'de Datça - Marmaris karayolunu geçtikten sonra tarihi yel değirmenleri bölgesine varıyoruz.
Tarihi yel değirmenleri 45 metre rakımlı Değirmenler Tepesi üzerinde bulunuyor.
Bu tepenin hemen arkasında Tabanca Ovası göz alabildiğine uzanıyor.
Kızlan'a yaklaştıkça iyiden iyiye kuzeye doğru yönelmiş rotamızın hemen doğusunda yaklaşık 55 metrelik Ulucak Tepesi kendini gösteriyor.
Tepenin hemen ardında 7km'de Kızlan'a giriyoruz.
Kızlan, kahvesi, bakkalı, camisiyle yürüyüşçüler için ideal bir ikmal noktası.
Kızlan'da uzun bir mola verdikten sonra yürüyüşümüze devam ediyoruz.
Kızlan'dan uzaklaştıkça yavaşça yükselmeye başlıyoruz.
Bir yandan yükselirken diğer yandan önümüzde ve arkamızda kalan uzak manzaraya bakıp, her iki taraftan denizi yakalamaya çalışıyoruz.
Yaklaşık 10km'de hem Akdeniz'i ve hem de Ege Denizi'ni görmek olanaklı hale geliyor, manzara doyumsuz bir seyir keyfi veriyor.
Yaklaşık 12,5km sonra Gökseki mevkine varıyoruz.
Bu mevkiden sonra yürüyüş araziyi testere gibi kesen mevsimlik derelerin oluşturduğu kesik vadilerden geçerek yükseliyor.
Doğumuzda 386 metrelik Yelçıkan Tepesi ile batımızda 336 metrelik Kızılağaç Tepesi'nin arasındaki boyunu 315 metreden geçiyoruz.
Bu etabın en zorlu, en dik ve en yüksek boynunu 14,5km'de 315 rakımlı boyundan aşıyoruz.
Boyunu aşar aşmaz batıya daha sonra güneybatıya yönelerek inişe başlıyoruz.
İnişi 336 metrelik Kızılağaç Tepesi'nin kuzey etekleriyle, 284 metrelik Kaya Tepesi'nin güney etekleri arasından yorgunluğumuzu üzerimizden atmaya çalışarak gerçekleştiriyoruz.
Artık önümüzde Ege denizi var ve Akdeniz aştığımız boynun arkasında kalıyor.
Kayaboğazı'ndan Ege Denizi'ne doğru yaklaşık 2,5km inerken, Gerence koyunda bizi köpekler karşılıyor.
Çadırlarımızı Gerence Koyu'na kuruyoruz.
Henüz güneş batmadı.
Bu koyda su yok ama huzur var, belleklerimiz silinmiş durumda, gündüz neredeydik, şimdi neredeyiz, yarın nerede olacağız?
Ege Denizi'ne ulaştığımız için mutluyuz.
Reşadiye Yarımadası'nı güney-kuzey doğrultusunda sırtımızda 15kg'lik yüklerle zorlu bir boyundan geçtik.
Artık yarımadanın kuzeyindeyiz.

Bu yürüyüşün diğer etapları için:

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - II. Etap: Gerence Koyu, Güzne Düzü, Körmen, Akçabük, Yelimli, Karaburun: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-ii-etap-gerence-koyu-guzne-duzu-kormen-akcabuk-yelimli-karaburun-130668879

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - III. Etap: Karaburun, Yelimli, Oturakçam Deresi, Deli Deresi Kanyonu, Merdvenli Koyu, Mersincik: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-iii-etap-karaburun-yelimli-oturakcam-deresi-deli-deresi-kanyonu-merdvenli-130670782

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - IV. Etap: Mersincik, Dikensakızlı beli, Murdala, Taşalan Tepeleri, Bükceğiz Koyu: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-iv-etap-mersincik-dikensakizli-beli-murdala-tasalan-tepeleri-bukcegiz-koy-130672625

Karia Yolu Datça Kuzey Etapları - V. Etap: Bükceğiz Koyu, Değirmenbükü, Barkaz Koyu, Eştengil Düzlüğü, İskandil beli, Knidos: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/karia-yolu-kuzey-etaplari-v-etap-bukcegiz-koyu-degirmenbuku-barkaz-koyu-estengil-duzlugu-iskandil-b-130674350

Cami, Çeşme

PictographPanorama Altitude 365 ft

Akdeniz ve Ege Denizi'nin birlikte izlendiği yer

Güneydoğuda Akdeniz'in , kuzeybatıda ise Ege Denizi'nin görüldüğü yer. Manzara güzel ve doyumsuz.

Çeşme, havuz

Burada bir boru var, havuzu dolduruyor. Suyunun içilip içilmediğini anlayamadık. Havuz temiz görünmesine rağmen suyuna güvenip içemedik.

PictographPanorama Altitude 5 ft

Dalacak Burnu

Burada mola verilebilir.

PictographBeach Altitude 23 ft

Hastanealtı Plajı

Datça'da yürüyüşe başladığımız yer.

PictographCampsite Altitude 14 ft

Gerence Koyu kamp alanı

PictographMountain pass Altitude 160 ft

Kayaboğazı

PictographWaypoint Altitude -1 ft

Küçükdeniz Koyu

PictographRuins Altitude 105 ft

Tarihi yel değirmenleri

Tarihi yel değirmenleri Yer Değirmenleri Tepesi üzerinde bulunuyor. Vaktiniz varsa değirmenleri gezebilirsiniz.

PictographRiver Altitude 23 ft

Uzunazmak Deresi, Burgaz Ovası

Uzunazmak Deresi Burgaz Ovası'nın ortasından geçer, ovayı ikiye ayırır. Bu derenin hemen yanından derece boyunca kuzeye doğru giden toprak yol tarihi yel değirmenlerine uğrayarak ovanın içinden Kızlan'a gider.