KARIA YOLU ETAP 1 (Karpuzlu - Bağarcık) 1 GÜN

Photo ofKARIA YOLU ETAP 1 (Karpuzlu - Bağarcık) 1 GÜN Photo ofKARIA YOLU ETAP 1 (Karpuzlu - Bağarcık) 1 GÜN Photo ofKARIA YOLU ETAP 1 (Karpuzlu - Bağarcık) 1 GÜN

January 16, 2018
January 2018

near Karpuzlu, Aydın (Türkiye)

Karia yolunun ikinci kez yürüdüğüm Alinda - Bağarcık - Keraklia rotasında ilk seferin aksine bu sefer hedeflediğim noktaya ulaşabildim. Birkaç önemli uyarıyı yazımın başında paylaşıp yolculuk hikayemizi anlatmaya sonra devam etmek daha uygun olur. Öncelikle uyarılarım ocak ayının mevsim koşullarında gerçekleştirdiğimiz bir faaliyete göre yapıldığından yaz koşullarında yürümeyi deneyenlerin yazıyı buna göre değerlendirmeleri önemlidir. Her ne kadar bu rotayı iki günde geride bırakmış olsak da rota aslında üç güne yayılarak yürünülmesi gereken bir rota. Özellikle birkaç kişiyi aşan bir gurup ile yürüyorsanız faaliyeti iki güne sıkıştırmayı denemeyin. İşaretlere göre yürüyorsanız rota sizi bir akarsu yatağından geçirecektir. Kullar köyünden sonra Bağarcık köyünden hemen önce aşmak zorunda kalacağınız bu akarsu yağışlı havalarda genelde geçit vermemektedir. Suyun kenarına geldiğinizde geçemeyeceğiniz şiddette bir akıntı varsa sola yukarı doğru bir süre yürüyerek araçların geçmesi için genişletilmiş yanı sığ hale getirilmiş yerden geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bizim paylaştığımız GPS kaydında çayı geçmeyi başardık ama durum her zaman böyle olmayabiliyor. Bizim gibi yağmurlu bir havada yürüyorsanız Latmos coğrafyasının doğal kayaları ve antik döşeme yolların aşırı kaygan olması işinizi zorlaştıracaktır. Özellikle Bağarcık Köyünü geçtikten bir süre sonra inişe geçtiğinizde zeminin kayganlığı en büyük sorununuz haline gelecektir. Buna göre tedbir almanız ve mutlaka baton kullanmanız faydalı olacaktır. Paylaştığımız GPS kaydının son bölümünde Heraklia Antik Kenti surlarına geldiğimiz noktadan itibaren döşeli yoldan ayrılıp sola devam ederek surları aşıp Kapıkırı köyüne yukardan giren alternatif bir işaretli bir rota izledik. Eğer sizde bizim gibi ıslak bir zeminde yürüyorsanız bu alternatif rotayı kesinlikle kullanmayın. Köye surları aşıp yukardan giren bu alternatif patikanın birkaç yerinde ölümcül derecede tehlikeli geçişler var. Bu son bölüm kuru ve güneşli havalarda çok tehlikeli olmasada yağışlı ve ıslak havalarda kesinlikle son derece tehlikeli ve kesinlikle tercih edilmemeli. Heraklia surlarını gördüğünüzde antik döşeli yoldan ayrılmayarak devam ederseniz tehlike yaşamadan rotayı rahatça tamamlayabilirsiniz. (Yazını devamı: http://www.anadolucografyasi.com/yazilar/karia-yolu-alinda-heraklia-rotasi.html)