Karia Yolu Datça Güney Etapları - VIII. Etap: Akvaryum, Akçabük, Kurubük, Ova, Yazıcık, Kavgalı, Büyükalan, Hayıtbükü

December 6, 2023
December 2023

near Kumyer, Muğla (Türkiye)

25.20.2023
Karaburun, Akvaryum Koyunda yaptığımız kampı topluyoruz. Palamutbükü'ne veda ederek Akçabük Koyuna doğru yola çıkıyoruz. Bu yürüyüşümüzde Karia Yolundan ayrılarak dağları değil, kıyı yolunu tercih ediyoruz çünkü Ankara'da yaşadığımız için denize hasretiz ve denizin kokusunu ve görüntüsünü kaybetmek istemiyoruz. Yaklaşık 2 km sonra Akçabük Burnunun üzerinde piknik masasında denize bakarak mola veriyoruz. Daha sonra asfalt yoldan denizi kaybetmeden yola devam ediyoruz. Akçabük Koyundan sonra Kurubük Koyunu da geçiyoruz. Asfalt yoldan devam ederek 80 metrelik bir tırmanışla Mesudiye'yi tepeden gören Kurubuk Tepesine doğru çıkıyoruz. Ova Mahallesine geldiğimizde yolumuzu biraz uzatarak Mesudiye'nin içini geziyoruz ve Hayıtbüküne kıyıdan değil kuzeybatıdan yoldan yaklaşıyoruz.

Hayıtbükü bir tedarik noktası. Mesudiyebükü ile Hayıtbükü arasında Ada Tepenin kuzey yamacından denizi görmeyen bir geçiş var. Bu geçiş tamamen asflat yol üzerinden yapılıyor. Daha sonra bu geçişi kullanarak Ova Mahallesine geri dönüyor ve kampımızı orada kuruyoruz.