Photo ofKaria Yolu Datça Güney Etapları - VI. Etap: Knidos, Kıyrap Koyu, Domuzini, Bağözü, Kalamış Koyu Photo ofKaria Yolu Datça Güney Etapları - VI. Etap: Knidos, Kıyrap Koyu, Domuzini, Bağözü, Kalamış Koyu Photo ofKaria Yolu Datça Güney Etapları - VI. Etap: Knidos, Kıyrap Koyu, Domuzini, Bağözü, Kalamış Koyu

December 6, 2023
October 2023

near Yazıköy, Muğla (Türkiye)

23.10.2023
Dikkat: Bu rota Bağözü'nden sonra bilinen Karia Rotasından ayrılmıştır. Bağözü'nden sonra kıyıdan değil, dağlardan gidilmiştir.

Yürüyüşe Knidos'tan başlıyoruz. Knidos-Datça arası asfalt yoldan yürürüyoruz. Kuzeyimizde Kocagedik Tepesi ve Bozdağ uzanıyor. Güneyimizde Akdeniz ufka kadar manzarayı dolduruyor. Kıryap Koyunu görene kadar yaklaşık 75 metre yükseliyoruz.

Knidos'ta kamp yapılacak iki yer var, birincisi Knidos Harabelerinin yakınında bulunan iki otoparkı kullanabilirsiniz, ikinci ise Kıryap Koyunda kamp yapabilirsiniz. Kıryap Koyu Knidos'tan yaklaşık 2km uzakta. Eğer Knidos'a akşam olmadan varırsanız ve yürümek için yaklaşık 1 saat daha vaktiniz varsa Kıryap Koyunda kamp yapabilirsiniz. Kıryap koyunda su yok. Bu nedenle su ve yiyecek teminini Knidos'tan yapmak zorundasınız.

Eğlenceli ve yorucu olmayan bir yürüyüşle yaklaşık 3,5 km sonra Domuzini Plajına varıyoruz. Domuzini Plajı dinlenmek için ideal bir yer. Su yok. Dinlendikten sonra dik bir tırmanışla Kızılburun Tepesine çıkıyoruz. Kızılburun Tepesinde manzarayı seyretmek için oturaklar yapılmış ve çeşmeler var, ne var ki çeşmelerin hiçbiri akmıyor. Dinlendikten sonra toprak yoldan Bağözü'ne doğru yola çıkıyoruz. Bağözü'nde Senyor Kaptan ile birlikte dinleniyoruz. Onun yaptığı ikramları tadıyoruz. Burada su var. Dinlenecek yer bol, isterseniz kamp bile yapabilirsiniz. Karia yolunu terk ediyoruz, yani kıyı yolundan değil, Kocaburun Tepesi üzerinden, duvar gibi dik bir yamaçtan 115 metre tırmanıyoruz. Yorulmaktan korkmayan, macera arayan kişilerin izlemesi gereken yol bu. Daha sakin ve eğlenceli bir yol için Karia yolundan ayrılmayın, kıyıdan gidin derim. Ardından Kekik Diyarına varıyoruz. Hiç dinlenmeden Kalamış Koyuna doğru iniyoruz. Kalamış Koyuna 10 km sonra varıyoruz.

Kalamış Koyunda bir ev var ancak kapalı. Bu evin bahçesinde kamp yapılabiliyor. Evin bahçesi plaja açılıyor. Denize girebiliyoruz. Manzara güzel. Su bol. Dinlenmek için en ideal yer.