Photo ofKaria Yolu (Carian Way/Trail) - Körmen(Karaköy) - Kızlan / Demirayaklar - 23.04.2023 Photo ofKaria Yolu (Carian Way/Trail) - Körmen(Karaköy) - Kızlan / Demirayaklar - 23.04.2023 Photo ofKaria Yolu (Carian Way/Trail) - Körmen(Karaköy) - Kızlan / Demirayaklar - 23.04.2023

April 23, 2023
April 2023

near Körmen, Muğla (Türkiye)

3. Gün – Körmen (Karaköy) – Kızlan
Sabah 07:00 gibi uyandık. Çadırlarımızı toplamamızın ardından Sinem kafeye geçerek kahvaltımızı yaptık. Su vb. ihtiyaçlarımızı tamamladıktan sonra yürüyüşümüze başladık. 2km boyunca sahilden ilerleyen parkur, devamında patikaya girerek sahil hattının biraz üst seviyesinden denize paralel olarak ilerlemektedir. Patika sonrasında minik güzel bir koya inip, ardından insan boyu makilerin arasından tepeye doğru tırmanmaya başladık. 2km de 290m irtifa alınan bu patika bizleri biraz yordu. Tepenin alt noktasında güzel manzaralı ve gölge bir alanda uzunca bir mola verdik. Güzelce dinlenmemizin ardından ufak bir bölüm daha tırmandıktan sonra kısa bir düz alan, sonrasında da iniş bölümü başlamaktadır. Düz alanla birlikte patika makilerle oldukça kapalı bir hale gelmiş. Yine bir iniş, yine bol çizikler bizi beklemekte. İnişin patikaları çok karışık, işaretlemeler çok azdı. Her yer makilik olunca da bu karışıklıklar bize ekstra çizikler getirdi. 2km kadar makilerin arasından indikten sonra, patika traktör yoluna döndü. Bu noktadan sonra biraz daha ilerleyip, güzel bir ağacın altında gölgede dinlenme molası verdik. Dinlenmemizin ardından bir süre daha traktör izlerinden devam ettik. Daha sonra yol stabilize yola döndü ve Kızlan’a kadar bu şekilde ilerlemektedir. Kızlan’da bulunan Camii ye 13:30 civarında geldik. Bu noktada 3 günlük yürüyüşümüzü sorunsuz sıkıntısız ve başarılı bir şekilde sonlandırmış olduk. Yürüyüşümüzü Kızlan’da bitirmemizin sebebi bu noktadan sonra Datça’ya kadar yolun asfalt olması ve patika olmamasıdır. Camide bulunan çeşmelerde güzelce temizlendikten sonra Köy kahvesine geçerek bir şeyler içtik. Bu arada Kızlan’da sünnet düğünü varmış. Kahveci abimize Datça merkeze nasıl gidebiliriz diye sorduk. O da bize konvoyla gidin cevabı verdi. Biz konvoy alanına ilerledik, ortalıkta ne yapacağımıza bakınırken arkamızdan kahveci gelmiş. 2dk da sağ olsun bizi konvoyun önünde yer alacak ve kamera çekimi yapacak kamyonetin arkasına aldırttı 😊. Datça merkeze dönüşümüz sünnet düğünü konvoyunun en önünde çekim arabasının kasasında oldu. Bu durumdan dolayı çok eğlendik. Datça merkeze gelince kasadan hızlıca inip, araçlarımızın yanına gittik. Çantalarımızı araçlarımıza yerleştirip 15:00 gibi İzmir’e dönüş yoluna geçtik.
Bir başka yürüyüş faaliyetimizde görüşmek dileğiyle..
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkuru Kızlan’da bitirecekseniz 10,6kmlik kısa bir parkur diyebilirim. Kızlan Datça arasında patika yoktur. Yol asfalttır. Burada yürüyüp yürümemek sizin tercihinize kalıyor.
- Parkurun ilk 2km kısmı sahil hattından ilerlemektedir. Sonrasında 2 kmlik çıkış, 2km iniş ve sonrasında köye kadar stabilize yoldan devam etmektedir.
- Parkurun en tepe noktasına kadar patikalar genellikle net şekildedir.
- En yüksek noktadan itibaren traktör yoluna kadar parkur ve işaretler çoğu yer yok denecek kadar az ve net değildir. Bu iniş sırasında dikkatli olunuz.
- İniş patikasının birçok noktası makilerle kapanmış veya aşırı daralmış durumdadır. Makiler çok ciddi çizikler meydana getirebilmektedir. Bu durumlara dikkat ediniz.
- Parkur üzerinde herhangi bir su kaynağı yoktur. Yorucu bir çıkış içerdiği için biz yine yanımıza 3er lt su aldık. Parkur kısa diye daha az su alayım demeyiniz. Dik bölüm oldukça su harcatabilmektedir.
- Kızlan’da bulunan Caminin bahçesinde çeşme, WC bulunmaktadır. Burada temizlenip dinlenebilirsiniz.
- Kızlan’da kahve, bakkal bulunmaktadır. İhtiyaçlarınızı buralardan karşılayabilirsiniz.
- Datça’ya dolmuş varmış. Ama resmî tatil vb. durumlarını göz önünde bulundurunuz. O zamanlar toplu ulaşım bulunmamaktadır.
- Parkurun inişle birlikte bazı yerlerinin makiler tarafından kapatılması, bazı yerlerde birden çok patika benzeri oluşumların olması nedeniyle yanınızda GPS veya telefonda Wikiloc uygulamasını bulundurmanızda fayda var.