Karia Yolu/Carian Trail - 2023 - Datça-Bozburun - SINGLE FILE

February 26, 2023
April 2021

near Datça, Muğla (Türkiye)

**AÇIKLAMAYI OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM**

Karia Yolu'nun tüm Datça ve Bozburun rotalarının tek dosyada bulunduğu güncel rota dosyasıdır.

Bu sadece rota dosyası olup rota bazlı önemli noktalara Wikiloc hesabımdaki rotalara ulaşabilirsiniz. Wikiloc 50 noktadan fazla eklenmesine izin vermediğinden dosyada tüm noktaları göstermek mümkün değil. Dolaysıyla bu dosya sadece ROTA bilgisi içindir. Tüm kritik/önemli rota noktaları için her parkur için tek tek incelenmelidir.

Tüm Karia Yolu rotasının tek bir dosyada görüntülendiği, kırmızı-beyaz yol işaretlerine ve adım adım yürünüp, GPS tarafından çizilmiş olan rotadır.

Eski Datça-Hızırşah-Domuzçukuru, Deveboynu Feneri, Bozukkale gezi rotası, Karacasöğüt-Akyaka rotaları farklı ve tek olarak paylaşılmıştır. İlgili rotalar profilimdeki dosyalarda bulunabilir.

Karia Yolu rotaları kesintisiz olarak sadece kamp yükü ile yürünebilir. Kesintisiz yürüyüş için Datça merkezden başlanabilir. Önce Knidos ardından doğuya doğru Balıkaşıran'da Datça'dan çıkılır.

Datça'dan sonra Gökova parkurları başlar. Balıkaşıran-Bördübet-Löngöz sonrası Okluk Koyu'nda Cumhurbaşkanlığı yazlık sarayı sebebiyle geçişe izin verilmeyebiliyor.

Löngöz sonrası vermiş olduğum "işaretsiz" alternatif rota (Karia Yolu’na dahil değildir) ile Löngöz'den Yeşilbelde Köyü'ne ardından Marmaris'e inebilirsiniz. İşaretsiz bu rota toplam 35 km. Marmaris'e indikten sonra İçmeler'e 8 km. sahilden yürüyerek ulaşabilirsiniz ve Bozburun rotalarını yürüyebilirsiniz.

Yangın sebebiyle kapalı gibi görünen Bozburun rotalarını da tek tek Wikiloc'ta belirttim. Rotalar kapalı değil eski görseli kaybetmiş olsa da yürünebiliyor. 2-3 parkur için tüm rotaları iptal etmenize gerek yok.

Özetle;
1- Datça-Knidos-Balıkaşıran rotaları
2- Balıkaşıran-Bördübet-Löngöz rotaları
3- Löngöz-Yeşilbelde-Marmaris-İçmeler "işaretsiz" alternatif bağlantı rotaları
4- İçmeler-Taşlıca-Bozukkale-Bozburun-Hisarönü rotaları

kesintisiz yaklaşık 370 km. olarak kamplı yürünebilir.

Rotalara gün gün detaylara Wikiloc profilimden de ulaşabilirsiniz.

INSTAGRAM: @yuruyenkisi
Altuğ Şenel “ile” tur programları www.hikeinturkey.com
Karia Yolu ile ilgili www.kariayolu.info
"Adım Adım Karia Yolu" rehber kitabı çok yakında

This is the whole waymarked (red&white) Carian Trail routes and drawn by a handheld GPS. All other details are in;
Groups or selfguided programs www.outdoorinturkey.com

• Photo of ali ÖZER
    ali ÖZER Feb 27, 2023

Teşekkür ediyorum. Doğa da olan dostlarımız sözlerin güvenilir rotaları ile harika yürüyüşler yapıyoruz

• Photo of Дарья
    Дарья Mar 4, 2023

Yolculuğun bu kısmında kaç gün geçirdiniz?