Karia Yolu/Carian Trail - 2023 - Datça-Bördübet-Akyaka - SINGLE FILE

20811
February 27, 2023
February 2023

near Datça, Muğla (Türkiye)

**AÇIKLAMAYI OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM**

Karia Yolu'nun tüm Datça'dan Akyaka'ya kadar tüm rotalarının tek dosyada bulunduğu güncel dosya.

Bu sadece rota dosyası olup rota bazlı önemli noktalara Wikiloc hesabımdaki rotalara ulaşabilirsiniz. Wikiloc 50 noktadan fazla eklenmesine izin vermediğinden dosyada tüm noktaları göstermek mümkün değil. Dolaysıyla bu dosya sadece ROTA bilgisi içindir. Tüm kritik/önemli rota noktaları için her parkur için tek tek incelenmelidir.

Tüm Likya Yolu rotasının tek bir dosyada görüntülendiği, kırmızı-beyaz yol işaretlerine ve adım adım yürünüp, GPS tarafından çizilmiş olan rotadır.

Eski Datça-Hızırşah-Domuzçukuru, Deveboynu Feneri, Bozukkale gezi rotaları farklı ve tek olarak paylaşılmıştır. İlgili rotalar profilimdeki dosyalarda bulunabilir.

Karia Yolu rotaları kesintisiz olarak sadece kamp yükü ile yürünebilir. Kesintisiz yürüyüş için Datça merkezden başlanabilir. Önce Knidos ardından doğuya doğru Balıkaşıran'da Datça rotalarından çıkılır.

Datça'dan sonra Gökova parkurları başlar. Balıkaşıran-Bördübet-Löngöz sonrası Okluk Koyu'nda Cumhurbaşkanlığı yazlık sarayı sebebiyle geçişe izin verilmeyebiliyor. Çok yürüyüşçü hayal kırıklığı ile geri dönüyor.

Löngöz sonrası vermiş olduğum "işaretsiz" alternatif rota ile Löngöz'den Yeşilbelde Köyü'ne ardından Karacasöğüt'e inebilirsiniz. İşaretsiz bu "alternatif" rota toplam 35 km. olup, Okluk rotasını bypass ederek Karacasöğüt'ten Akyaka'ya Karia Yolu rotalarını yürüyebilirsiniz.

Yangın sebebiyle kapalı gibi görünen Bozburun rotalarını da tek tek Wikiloc'ta belirttim. Rotalar kapalı değil eski görseli kaybetmiş olsa da yürünebiliyor. 2-3 parkur için tüm rotaları iptal etmenize gerek yok.

Özetle;
1- Datça-Knidos-Balıkaşıran rotaları
2- Balıkaşıran-Bördübet-Löngöz rotaları
3- Löngöz-Yeşilbelde-Karacasöğüt "işaretsiz" alternatif bağlantı rotaları
4- Karacasöğüt-Akyaka rotaları

kesintisiz yaklaşık 250 km. olarak kamplı yürünebilir.

Rotalara gün gün detaylara Wikiloc profilimden de ulaşabilirsiniz.

INSTAGRAM: @yuruyenkisi
Altuğ Şenel “ile” tur programları www.hikeinturkey.com
Karia Yolu ile ilgili www.kariayolu.info
"Adım Adım Karia Yolu" rehber kitabı çok yakında

This is the whole waymarked (red&white) Carian Trail routes and drawn by a handheld GPS. All other details are in;
Groups or selfguided programs www.outdoorinturkey.com