Photo ofKaria Yolu (Carian Way) - Bayırköy - Bahçeli - Söğütköy - Kızılyer -Söğütköy Liman (Demirayaklar) Photo ofKaria Yolu (Carian Way) - Bayırköy - Bahçeli - Söğütköy - Kızılyer -Söğütköy Liman (Demirayaklar) Photo ofKaria Yolu (Carian Way) - Bayırköy - Bahçeli - Söğütköy - Kızılyer -Söğütköy Liman (Demirayaklar)

2067
June 8, 2019
June 2019

near Bayırköy, Muğla (Türkiye)

Karia yolunun Bozburun yarımadası etabı
Karia yolu normalde Bayırköy’den Taşlıca’ya gitmekte. Ancak biz hem yürüyüşümüzün kısıtlı günde olması hem de denize inme planlarımızdan dolayı Bahçeli üzerinden Söğütköy limanda parkurumuzu sonlandırmayı planladık. Hangi parkuru yürümek isterseniz isteyin yaklaşık 20 km lik bir yürüyüş yolu sizleri beklemekte. Bayırköy içinden kısa bir süre devam ederek patika yola giriyoruz. Kısa bir patikanın ardından kısa süreli bir asfalt yol yine bizi bekliyor. Bayırköy’den 1,6 km sonra uzunca bir patikaya giriyoruz. Her türlü sıkıntı burada başlıyor, işte. Patikalar sürekli olarak tarla bahçe vb. yerlerden geçiyor. Bütün patikalar kayalarla, çalı çırpı ile kapatılmış oldukça zor şekilde bu bölümlerden ilerledik ve geçtik. Bu durum gerçekten sinir bozucuydu. Yani ortada Türkiye’nin en uzun yolu reklamı yapılırken, insanların bu yolları yürümesi teşvik edilirken bu karşılaşılan durum hoş olmadı. Ayrıca bu parkurun işaretleri genel olarak kaybolmuş, zayıf ve az şekilde diyebilirim. Gps olmasaydı çoğu yerde sıkıntı yaşayabilirdik. Bu sevimsiz kapalı yollu patikalı yerden ilerledikten sonra asfalt yola çıkıyorsunuz. Yaklaşık 2,5 km kadar asfalt yoldan ilerliyorsunuz. Asfalt yolun manzarası güzel olsa da sıcakta asfaltta yürümek pek hoşumuza gitmiyor. Hayıtlık mevkiinden patikaya saparak güzel manzaralar eşliğinde Bahçeli’ye kadar ilerliyoruz. Bu kısımda kısa etaplar halinde tehlikeli sayılabilecek 2-3 derecelik tırmanışların yapıldığı bölümler var. Yoldaki işaretlemeler yetersiz ve silinmiş olmalarından dolayı birkaç kez yanlış patikalara girdik. Gps sayesinde yeniden doğru patikamızı bularak ilerlememize devam ettik. Bahçeli’ye geldikten sonra buradan asfalt yolu takip ederek önce Söğütköy, ardından Kızılyer, oradan da Söğütköy Liman’a ulaştık. Söğütköy’de yemek yiyebilecek birçok alternatif mevcut. Kızılyer’de Söğütköy’de ve Söğütköy Liman’da alışveriş yapılabilecek marketler bulunmaktadır. Kamp için Söğütköy Sahilin sağ tarafında en sonda bulunan pansiyonun yanındaki boş araziye kampımızı attık. Kimse kamp konusunda zorluk çıkarmadı. Bozburun yolu da buradan geçtiği için ertesi gün yürüyüşe başlama olarak rahat bir nokta olacaktır. 1 km kadar mesafede bulunan anıt mezara sahilde bulunan güzel bir patikadan yürüyebilirsiniz.