Kargasekmez Tepesi, Devret Deresi Kanyonu, Kızılcahamam

Photo ofKargasekmez Tepesi, Devret Deresi Kanyonu, Kızılcahamam Photo ofKargasekmez Tepesi, Devret Deresi Kanyonu, Kızılcahamam Photo ofKargasekmez Tepesi, Devret Deresi Kanyonu, Kızılcahamam

September 8, 2022
September 2022

near Üçbaş, Ankara (Türkiye)

Bu yürüyüş zor olarak işaretlenmiştir, ancak Devret Deresi Kanyonu içinde çok zor geçişler mevcuttur. Bu yürüyüşü yapmak isteyenlerin ilkbaharda kanyon içinde derin suyla karşılaşmaları muhtemeldir. Ben eylül ayının başında, suların çekildiği ve azaldığı yaz sonu, sonbaharda yaptım ve yine de derenin içinden geçmek ve diz boyu suya girmek gerekti. Yanınızda nacak ya da pala, bıçak, meşin eldiven, dere içinde yürüyüş yapabilcek terlik ya da su için uygun ayakkabılar bulundurmanızı tavsiye ediyorum. Dikenlerden korunmak için kalın giyecekler, boyunluk ve iyi bir şapka giymeniz gerekiyor. Giyeceklerde yedekli olmanız tavsiye olunur.

Bu yürüyüş 4 etaptan oluşuyor.
1. Etap vericilerin ve Kızılcahamam yazısının bulunduğu İncebel Tepesine ve ardından Kara Tepeye çıkıştır. Ardından Kartaltepe Tabiat Parkının göletlerine uğranır. Bu etap yürüyüşün en kolay ve rahat etabıdır.
2. Etap Karaağaç tepesinin kuzeybatı yamacına yönelerek Çobanseki Sırtından Kuz Mevkisine inişi ve Aşağı Çanlı Köyünün güneydoğusundan Devret Deresine ulaşılmasıyla biter. Bu etap yürüyüşün orta zorlukta etabıdır, dikkat gerektirir ancak tehlikeli değildir.
3. Etap yürüyüşün en zor etabıdır. Devret Deresi Kanyonunun doğudan batıya doğru derenin akış yönünde geçişi içerir. Geçişi zor olan yerler işaretlenmiştir. Grup halinde yürünmesi zor olabilir. Kanyon yürüyüşünü ve macerayı sevenler için iyi bir yürüyüş etabıdır.
4. Etap Devret Deresi Kanyonunun bittiği ve Kızılcahamam'a ilk önce toprak yol daha sonra da asfalt yol üzerinden sıkıcı bir yürüyüştür.

PictographLake Altitude 3,845 ft

Göl: Karatepe

Kaya

Çeşme

CESME

Photo of3. Etap: Devret Deresi Kanyonu Başlangıcı Photo of3. Etap: Devret Deresi Kanyonu Başlangıcı Photo of3. Etap: Devret Deresi Kanyonu Başlangıcı