← Part of Kocaeli Yarımadası

Kargalı Şelalesi ( 2013 03 )

January 9, 2021
March 2013

near Yağcılar, Kocaeli (Türkiye)

Hava tahminlerinin hafta sonu için güneşli ve 27 derece demesi pek inandırıcı değildi ama tepemizde güneş arazide koca birgün geçirince biz de ikna olduk …. Denizli ile Kargalı köyleri arasındayız. Bu bölgeye pek çok kez geldik ama önümüzdeki hafta yürüyümeyi düşündüğümüz parkur için son düzenlemeleri yapmak istiyoruz.

Hedefimizde yılın bu zamanında en coşkulu halinde olan Kargalı Şelalesi var . İzlediğimiz yol alçalarak dere yatağına doğru iniyor. Kafamızı kaldırdığımızda gökyüzünde birbirini takip eden ve kuzeydeki ülkelere doğru süzülen onlarca kartalla kaşılaşıyoruz. Yerde, çiçeklerin arasında ise, renk renk kelebekler var. Bunların içerisinde Güneyli Fisto en göz alıcı olanı.

İzlediğimiz patikalar zaman zaman derelerle çakışıyor. Yazın rahatlıkla geçit veren bu sular bahar aylarının verdiği coşkunlukla kolay aşılacak gibi değil. Biz de kah paçalarımızı sıvayıp içine giriyor kah üstünden atlıyoruz bu soğuk suların .

Meşelerin hakim olduğu orman örtüsü henüz sürgün vermemiş dallarına. Bu rağmen Alakarga, Kızılkuyruk, Çıvgın, Kuzgun, Yılan Kartalı, Akkuyruksallayan, Kızılgerdan, Karatavuk, Çıtkuşu, İspinoz gibi türlere ev sahipliği yapıyor bu orman.

Kulaklarımıza gelen gümbürtü yaklaştığımızı haber veriyor ve günü yarıladığımızda varıyoruz Kargalı Şelalesine. Zeytin, kaşar peyniri ve çaydan oluşan nevale acıkan karnımızı doyurmak için fazlasıyla yeterli oluyor bu zamanda.

Gebze’de, burnumuzun dibindeki bu güzellik, heybeti ve coşkusuyla etkiliyor bizi. Dönüşte ise mor sümbüllerin, çuhaların, sarı yıldızların kapladığı patikalardan geçiyor, sıcağa inat buz gibi akan oluklardan kana kana su içiyoruz. Haftaya tüm bu güzellikleri paylaşarak çoğalacağız…