Kargalı-Kargalı Şelalesi (loop), Kocaeli ve İstanbul, 2020-11-17

Photo ofKargalı-Kargalı Şelalesi (loop), Kocaeli ve İstanbul, 2020-11-17 Photo ofKargalı-Kargalı Şelalesi (loop), Kocaeli ve İstanbul, 2020-11-17 Photo ofKargalı-Kargalı Şelalesi (loop), Kocaeli ve İstanbul, 2020-11-17

November 17, 2020
November 2020

•   4.2 3 Reviews

near Kargalı, Kocaeli (Türkiye)

TrekinTurkey Doğa Yürüyüş Grubu adına Kargalı Şelalesini içine alan dairesel bir rota oluşturmak amacıyla bu keşif yürüyüşünü gerçekleştirdik. Burası görsel olarak çok keyifli bir rota.
Bu rotayı oluştururken şelaleye gidişte:
Sonrasında:
https://www.wikiloc.com/hiking-trails/yesilhayat-kargali-degirmencayiri-26473969. Ve
rota kayıtlarından yararlandım.

Kargalı'daki benzin istasyonuna aracımızı park edip yürüyüşe başladık. Köyden, toprak yoldan hafifçe inerek uzaklaştık ve sonra hafif bir çıkış ve patikalar başladı. Orman yolları ve eski dar yollar/patikalar bizi vadiye ve şelaleye doğru götürdü. Bizim inişin son kısmında kısa sert bir bölüm var, biraz kayalık ama buna bir alternatif var. Bu aşamada şelalelere ulaşıyorsunuz. İki şelale var; ilkinde az miktarda bir su 20 metreden dökülüyor, 50m sonra büyük şelale geliyor, geniş ve daha çok su var. Bu mevsimde sular azalmış. (Bknz fotoğraflar).
Şelalelerden dik inişi yaptığımız noktaya dönüp farklı bir patikadan yukarı çıkıyoruz (burası kayalık inişe alternatif) ve tekrar dere kıyısına iniyoruz. Bu noktada bir dere geçişi var, iki uzun ağaçla oluşturulmuş eğreti bir tahta köprüyü geçtik, su az olduğundan bu mevsimde dereyi köprüyü kullanmadan da geçebilirsiniz.
Bundan sonra 2.5km dere boyundan gidiyoruz, bir iki geçiş daha var, yer yer dere yatağında taşların üzerinden veya bitkiler ve dikenlerin yer yer engellediği dere boyu patikadan ilerledik. Mesafe olarak bakınca kolay orta arası bir rota ama dere yatağındaki bu bölümden dolayı orta zorlukta sınıflandırdım.
Dere yatağından ayrılınca 150m. lik bir çıkış başlıyor ama eğim zorlayıcı değil. Sırta ulaşınca panaromik görüntüler var: Değirmençayırı ve Kargalı köyleri, vadiler ve tepeler. Sırttan orman içi patikalarda ilerleyip, sondaki bir çıkışla başlangıç noktasına dönüyoruz.

PictographRiver Altitude 679 ft

PictographWaterfall Altitude 709 ft

Şarlak şelalesi?

PictographWaterfall Altitude 663 ft

PictographBridge Altitude 604 ft

• Gulden.kiyici Nov 20, 2020

Yol hakkında bilgi vermeyecek misin Necdet hocam; :-)

• Gulden.kiyici Nov 21, 2020

Çok Teşekkürler; gayet açıklayıcı ve detaylı olmuş.. senden tam da belediğim gibi. :-)

• _ferzend Dec 23, 2020

güzel rota istanbula da baya yakın. köyde her türlü ihtiyacınız karşılayabilirsiniz. yakıt, market vb.

• Photo of droktayozkan
    droktayozkan Jun 26, 2023

Rotayı takip zaman zaman zorlaşıyor... Ama yine de rotanın güzelliği buna değiyor