Kardüz Yaylası Düzce

2088
March 24, 2019
March 2019

near Balkaya, Düzce (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 24 Mart 2019 Pazar günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Sabah 6 gibi İstanbul Pendik'ten hareket ederek Düzce üzerinden Gölyaka'ya ulaştık. Kelle paça çorbası ile vitamin takviyesinin ardından Saçmapınar köyü üzerinden Kardüz Yaylasına ulaştık.

Yürüyüşümüze saat 10'da başladık. Yaylanın batı sırtı altından güney yönünde 4,5 km kadar ilerleyerek en son obaya vardık. Ardından telsiz verici istasyonun olduğu Elmacık Dağı zirvesine hareket ettik. Zirve çıkışımızın akabinde ana obaya varıp yayla yolu üzerinden diğer obaları da ziyaret edip tekrar başlangıç noktamıza varmış olduk.

Hava -4 derece, oldukça soğuktu. İş makineleri belli bir yere kadar karları küremişti. Özellikle zirvede şiddetli rüzgar tarafından hırpalandık. Sert karın verdiği avantaj ile rahat tempoyla güzel bir yürüyüş oldu.

Kardüz Yaylası, 1830 metre ile Düzce ilinin en yüksek noktası ve Bolu ile sınır bölgesinde yer alıyor.
Açık havada Akçakoca sahillerinin bile görüldüğü söyleniyor.
Bölge trekking ve kamp imkanları bakımından çok zengin.... Buradan Bolu'nun Pürenli gibi yaylalarına da geçiş yapabilirsiniz.
Yaylada Temmuz ayının 20/27 tarihlerinde her yıl şenlikler düzenleniyor.