← Part of Samanlı Dağları

Karaoluk Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 09 )

Photo ofKaraoluk Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 09 ) Photo ofKaraoluk Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 09 ) Photo ofKaraoluk Yaylası Kampı yürüyüşü ( 2018 09 )

May 9, 2020
September 2018

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Karaoluk , Samanlı Dağları üzerinde, etrafı göknar, kayın ve meşe ormanları ile çevrili yemyeşil bir yayla. Zengin bir yaban hayata da sahip kamp bölgesi yürüyüş parkuru olarak da keyifli alternatifler sunmakta.
Kamp alanına birkaç km kala büyük bir geyiğe rastlıyoruz. Kocaman çatallı boynuzları ve o iri gövdesiyle yolun ortasında durmuş, muhtemelen birazda şaşkınlıkla bize bakıyordu. Böyle nadir bir güzellikle karşılaşmaksa tüm ekibi daha baştan büyülüyor.

Dik bir yamacın dibinde, kayın ve göknar ormanlarının çevrelediği küçük bir çayırın ortasındaydı kamp alanımız. Tenteler, çadırlar derken iş bölümü yapıp elbirliği ile yerleşmemiz çok da sürmüyor. Hızla hazırladığımız sandviçlerle karnımızı doyurup küçük bir çevre keşfine çıkabiliyoruz böylece.

Karanlık basmadan dönüyoruz ama. Dönerken de iki gün boyunca bize hep cömert davranan doğanın ilk hediyelerini, koca koca çayır mantarlarını toplamayı ihmal etmiyoruz. Ormandan gece boyunca bize yetecek kadar da kuru odun da bulunca akşam yemeği için hazırız. İki gün sürecek olan bu etkinlikte geceyi Karaoluk Yaylası'nda çadırda geçireceğiz.

Gecenin sonunda elbette uyku çağıracak hepimizi ve teker teker çekileceğiz çadırlarımıza, uyku tulumlarımızın sıcak kucağına. Sabah orman kuşları korosunun bizim için vereceği çok sesli konserle uyanacağız. İlk mahmurluğu atanlar geceden kalan ateşin hala sıcak külleri üzerine bir kaç küçük dal parçası atıp onu canlandırmaya çalışacak evvela. Tüm ekip kalkıp güne merhaba dedikten sonra ise sıkı bir kahvaltı var sırada, peşine belki biraz daha tembellik :)

Pazar akşama doğru ise bu keyifli kampın sonuna geliyoruz. Doğa ve güzel insanlarla baş başa geçirilen iki harika günün verdiği huzurla...